„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Those good 'ol times

 Vorbeam astăzi, în timpul orei de psihologie, cu un coleg, despre vremurile bune în care noi eram copii. Subiectul de bază erau jocurile. Ne-am amintit şi noi, de tehnologia de p-atunci. Sau măcar de cea la care aveam noi acces.

 Majoritatea cred că aţi avut când eraţi mici măcar o consolă de jocuri. Nu vorbesc de faimoasele "Play Station", deoarece prin perioada de inainte de 2003 acestea erau destul de rare pe la noi. De-abia ieşeam şi noi din comunism (vorba vine, că nici acu' nu suntem ieşiţi de tot), şi tehnologia de acel gen era destul de greu de procurat în România. Vorbesc despre celebrul joc cu casete. Erau mai multe mărci. Majoritatea vorbeau de SEGA. N-aveam sega. Aveam ceva căruia îi zicea Predator. Dacă mă duc în pod şi-o caut probabil o mai găsesc, da mi-e lene. Chestia e că pe atunci, chestiile astea dădeau dependenţă mai rău decât ţigările. Sau nu. EU cel puţin, ştiu că de-abia aşteptam să ajung acasă de la şcoală, să pun jocu' la TV, şi să rup în două gamepad-ul. Asta mi-a insuflat mie pasiunea pentru electronice în general. Şi nu mă deranjează. Îmi amintesc că pe atunci gamepad-urile aveau un buton deasupra căruia scria " turbo ". Niciodată n-am aflat la ce folosea. Mie nu mi-a mers în nici un joc. Cei ce au avut o consolă din asta probabil îşi amintesc jocul " Duck Hunt ". În mare, vânai raţe cu pistolul din dotare. Aveam ceva cu javra care prindea raţele care cădeau. Mă enerva că râdea de mine când nu nimeream. Da' ce să-i faci. Cineva trebuia să îmi arate că greşesc aşa-i ? Ştiu sigur că aveam grămezi imense de casete. Cheltuiam o mică avere pe jocuri, gamepad-uri, şi alte accesorii. Dar merita. Pe atunci, cine avea " Play Station " era cel mai tare. Jocurile pe PS1 (ăsta era pe atunci) depăşeau ca grafică orice putea fi pus pe casetă. 

 Desigur, după Console, a venit vremea să trec la PC-uri. Am început micuţ. Aveam un desktop slăbuţ (care, comparativ cu tehnologia de acum, ar fi chiar şi în urma unor telefoane mobile). Dacă îmi mai amintesc bine aveam un procesor Intel de 133 MHZ (care acum stă confortabil pe birou, ca amintire), 64 MB de RAM, un hard drive de vreo 500 MB, o placă video de vre-o 32 de mb, fără accelerare 3D, şi un CD-Drive Sony capabil să scoată viteze de 55x (puţin probabil să necesite viteza aia, dar suna bine). Pentru mine era destul. Unii probabil că vă amintiţi de acum depăşitele jocuri Tarzan, Hercules, Bubble Trouble, Duke Nukem, Wolfenstein 3D, Millenium Soldier and so on. Pe atunci asta era baza. După au început să apară şi pe la noi jocurile din seria Need For Speed, şi alte jocuri acum arhi-cunoscute. Totuşi, dacă întrebi un puşti să zicem de clasa a 5-a acum de aceste jocuri îţi va spune ori că n-a auzit în viaţa lui, ori că eşti retardat şi că la avionul lui de PC, ar fi o pierdere de timp măcar să încerce să vadă care-i treaba cu acele jocuri. Dar ce ei nu ştiu este că asta a fost baza jocurilor de acum. Counter Strike, Cod, Crysis nu ar fi apărut fără Wolfenstein 3D. Acum celebrele jocuri de curse nu ar fi atât de realiste acum, dacă bătrâna consolă nu ar fi suportat atâtea lovituri de la gamerii înnebuniţi de faptul că maşina pur şi simplu nu merge aşa.

 Ce vreau să spun este că, acum mai nimeni nu îşi mai aminteşte de jocurile vechi care au pus baza celor de succes de acum, şi că probabil, peste vre-o 10-15 ani, puţin îşi vor mai aminti de jocurile care acum rup gura târgului peste tot. Poate doar pasionaţii ca mine.

8 comentarii:

  1. ce vremuri :X

    cred ca am stricat 2-3 gamepeduri..aveam si vreo 10-15 casete cu jocuri..

    ne strangeam la mine acasa verisori jucam la dublu , ba mai mergeam la unchimio si jucam acolo :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveam Terminator, din ala cu casete, care il conectai la TV...ce cearta mai aveam cu mama ca am stricat televizoru' :))

    RăspundețiȘtergere
  3. D-ala aveam si eu. N-am stricat TV'u dar rupeam in gamepad-uri de numa :D

    RăspundețiȘtergere
  4. in loc sa fii atent la lectia despre Aristotel..u vb despre jocuri..urat :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai, era ultima ora si, eram cam plictisiti, si colegu' de fata avea un PSP la el, asa ca trebuia sa vorbim despre ceva right? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu mai zic cate "manete" am stricat :))

    RăspundețiȘtergere
  7. am schimbat vro 5 jocuri si de vro 4 ori mai multe gamepaduri, si cand nu mai mergea vro caseta, tragedie... luam alta. =))
    unde vedeam vr-un joc pe care nu-l am, ma duceam imediat sa-l cumpar =)
    ce vremuri, acu se iau toate "de pă torent"...
    tin minte ca aveam un joc care avea o tastatura si un mouse, moama numa solitaire jucam =))
    hai gata ca intrec postu' lu' NoX :|

    RăspundețiȘtergere