„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Pareri de pe Transfagarasan

Transfagarasan. Lung nume pentru o bucata de sosea. Totusi, nu e orice bucata de sosea. E cunoscut in toata lumea pentru frumusetea lui, si pe buna dreptate. Cu ocazia concediului de doua saptamani, am trecut si pe-acolo. Excursia noastra prin creierii muntilor a inceput la baza transfagarasanului, dinspre curtea de arges, intr-un satuc numit Oiesti. Harta pe care o foloseam n-arata satul, dar el era acolo. Dupa o zi intreaga de condus din judetul Timis, pana la Curtea de Arges, parintii mei au zis sa ne cazam la o pensiune, sa ne reincarcam bateriile, si al propriu, si la figurat, cum camera mea video era moarta saraca. Ne-am cazat la o pensiune numita " Nicky ". Proprietarii au fost foarte ospitalieri, si ne-au intampinat cu draga inima. Ne-am culcat devreme, si ne-am trezit pe la ora 7. Directia : Transfagarasan. Tin sa mentionez ca nu am avut cine stie ce bolid cu care sa-l urcam, ci o masina de oameni normali, un Opel Astra H parca, destul de vechiuta, cu mai putin de-o suta de cai. Diesel. Si totusi a rezistat pe drumurile alea. Transfagarasanul are cateva portiuni cu asfalt mai vechi dar in mare e o placere de condus. Si pentru masini, si pentru motociclete, si scutere, si biciclete si tot ce are roti. N-am vazut skateri pe-acolo. Ar fi fost frumos.

Anyways, am trecut prin niste zone de vis pana la barajul Vidraru. Acolo am stat putin, am tras cateva cadre, mai defocalizate, mai expuse cam mult, dar, cadre de familie, in care nu conteaza chiar asa de mult arta din spatele fotografiei. Am vazut si zona unde au oprit cei de la Top Gear la baza barajului cand au trecut si ei pe acest drum construit de Ceausescu daca imi aduc eu bine aminte. Dupa vidraru am urcat, si-am tot urcat, si vegetatia a inceput sa se rareasca, pana la un punct in care muntii erau cheli. Nici urma de copaci, lucru favorbail deoarece puteam sa vedem multele curbe laudate de cei de la Top Gear. ca sa ii citez era ca si cum "ai fi luat cele mai celebre curbe de pe cele mai faimoase trasee de curse si le-ai fi lipit in asa fel incat sa iasa o sosea". Chiar asa a fost, iar motociclistii au profitat din plin, mai ales cei cu super-sport-uri. Senzatia simtita atunci cand conduci cu o viteza medie de 100 km/h prin niste curbe perfecte trebuie sa fie magnifica. Masina noastra s-a descurcat binisor, desi mergeam cu o viteza medie de vre-o 45 km/h. N-a fost cine stie ce, dar am mers, in ciuda faptului ca saraca avea segmentii cam stricati, sau cel putin asta am aflat de la tata, prin cateva examinari ale motorului. Numa' bine am mai invatat cate una alta despre masini. Dupa ce am ajuns in varf, la Balea Lac, am decis sa ne oprim putin, sa mai facem una - doua poze si sa continuam drumul. Am ajuns la Cascada Balea, iar acolo am vazut o priveliste deloc frumoasa. Banda celor care urcau era ocupata de masini parcate prost. Prost in sensul ca erau plasate cam trei sferturi pe asfalt. Puse cap la cap, formau un lant care bloca traficul inspre varf. Imaginati-va cum e sa fiti soferi si sa trebuiasca sa opriti la fiecare trei metri, urcand. Soferii rezistau ei dar masinile nu o duceau prea bine, inclusiv cutiile de viteze. Daca o sa trec vre-odata Transfagarasanul din nou cu masina proprie, probabil o sa iau si un cui la mine, pentru a face cateva stricaciuni minore masinilor parcat in halu' ala. Doar pentru satisfactia mea personala.

Eventual am ajuns si la baza, si ne-am continuat drumul spre Brasov si apoi spre casa. A fost o excursie de neuitat, iar pentru o data viitoare, o sa incerc sa-l fac cu o masina cu cel putin 120 de cai. Sa mearga fara probleme. Sau cu o motocicleta. Cine stie...

6 comentarii:

  1. No, vreti degeaba ca poze cu mine n-am... de pe traseu am cateva mai reusite... daca eu am fost fotografu cam tot concediu asta e, plus ca eu si obiectivele nu ne intelegem. Imi palce mai mult sa stau in spatele camerei :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai atunci poze cu traseu', daca tu esti scump la vedere!

    RăspundețiȘtergere
  3. @OZN - Chiar ca ai dreptate.. :))
    @Nox - Sa nu iti mai lasi bmx`u pe mana nimanui de acum inainte :)) Ok?

    RăspundețiȘtergere