„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Urmarile incidentului din plen

Stateam si eu si citeam unele bloguri care au acoperit discutia despre incidentul de ieri din plenul parlamentului, incident in care un barbat s-a aruncat de la balconul plenului, probabil in speranta ca va face o schimbare. Am acoperit povestea aici. Si cum surfam eu netul, am ajuns intr-un final si la kristofer93, care si-a spus parerea simplu, clar si la subiect. "Cat de sclerozat poti sa fii incat sa faci asta? Acum serios.". Nu sunt in masura sa judec parerea cuiva, dar am dreptul sa mi-o spun pe a mea, bazata pe comentariile diverse care erau pe pagina articolului respectiv. Sa zicem ca libera exprimare, si-alte bucatele din constitutie imi permit asta, intr-o oarecare masura. So here I go.

Ca omul asta s-a aruncat de la balconul plenului, asta nu zice despre el ca e "sclerozat", ci doar ca e, disperat. Multi au spus mai sus, ca de ce nu-si gaseste alt loc de munca daca nu e platit bine la TVR. Nu cred ca vine asa de usor sa se recalifice profesional, in conditiile in care aparent era singurul salariat din familie. Pe langa asta, a gasi un alt loc de munca nu inseamna doar sa arunci un ochi in ziar si sa zici, "gata, l-am gasit". Acolo e vorba de interviuri, si alte chestioare de birocratie, care si ele costa intr-un final. Iar omul nostru nu avea chiar atat de multi bani incat sa se joace cu ei. Ca inginer de sunet la TVR, cel putin din cate am aflat de pe la TV, era paltit cu un salariu de aproximativ 1400 lei. Asta nu e nici pe departe destul, pentru o familie de patru. Are un copil autist, boala care nu se trateaza, da, dar el nu avea de unde sa stie ca copilul lui va fi astfel. Autismul, din cate stiu nu poate fi prevenit ca si, o gripa spre exemplu (ma puteti corecta daca aveti o baza solida, nu-s doctor sa am detaliile tehnice). Pe de alta parte, unii au dreptate spunand ca nu ar fi rezolvat mare lucru daca el murea. N-a murit, deci putem spune ca a trezit putintel lumea de prin Parlament. Cel putin, cred ca asta spera el. Slujba ma indoiesc ca si-o va pierde din cauza acestui fapt, desi sunt ceva sanse, judecand dupa cum mai gandesc unele persoane de la conducerea "marilor corporatii". Dar, in acel moment el is pusese un plan in minte, plan care el credea ca va avea un efect, fie el cat de mic. Putem spune ca era disperat, da. Nu ar fi singurul din tara asta caruia i-ar fi trecut prin minte o idee de genul. El a fost destul de, curajos sa zicem asa, sa o incerce. Si pentru asta, unii il vor vedea ca pe un erou, altii ca pe un nebun. Tin sa mentionez ca el nu va fi handicapat de acum. Din cate stiu la momentul de fata, a avut doar fruntea fracturata, leziune pe care poti sa o obtii si dupa o bataie mai serioasa. Putem spune ca bancile din Parlament sunt destul de moi, si ca au ajutat si ele. Macar atata bun sa fi adus banii furati de la clasa muncitoare.

Deci, unde am ajuns. Pai, nicaieri, sincer sa fiu. Doar mi-am spus parerea, luand in vedere parerile altor oameni care au discutat pe tema asta. Omul asta, eu cel putin, il voi vedea, nu ca pe un erou, ca n-a facut ceva chiar atat de memorabil (chiar daca a fost primul care s-a aruncat de la balconul acela), dar il voi vedea ca pe cineva care a incercat sa faca o schimbare. Cum a putut el. Pentru mine el face parte din micuta categorie a celor care spera ca inca se mai poate face ceva in legatura cu tara asta, si cu starea in care a ajuns.

4 comentarii:

  1. Foarte interesant. Felicitari,ai scris foarte bine. Dar noi care, cred eu ca facem parte din acea micuta,categorie si vrem sa schimbam tara asta condusa de dobitoci,asa ar trebui sa facem?
    Stiu ca probabil altfel nu se poate...dar nu asta e solutia. Se va face putina valva si doar atat. Cum ai zis si tu...unii il vor considera erou...altii nebun (cei credinciosi probabil, pacatos)...si tot nu se va schimba nimic. Si nu prea cred ca Boc are constiinta. Dupa ce furi ca spartu' de la un popor intreg, un singur individ e ca o nulitate.
    Oricum inca o data felicitari pentru ce ai scris.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci o altă variantă a conţinutului acestui leţ-call-it-editorial, "Urmările incidentului din plen" ar fi blank space. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da Dubioasa, ar fi. imit rebuia un titlu, si asta mi s-a parut ca merge

    Catre anonim, pai, ce sa spun, Fiindca traim in Romania, o sa fie nevoie de mult mai mult de atat sa facem o schimbare, dar toti asteapta pe altcineva. Poate nu toti, dar multi fac asta, si asa nu ajungem nicaieri. Dar, ne-am obisnuit asa presupun.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dă-i dracu' pe politicieni. Crăciun fericit, Cosmine! :D

    RăspundețiȘtergere