„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Muzica, si-atat...

Sau cum un simplu proces de intretinere a devenit ceva mult mai mare decat ar fi crezut.

Presupun ca unii dintre voi, din cand in cand, mai fac putine lucrari de intretinere a PC-ului. Mai sterg un programel vechi, mai curata desktop-ul, who knows, fiecare cum poate. Pai, si eu mai fac chestia asta, incepand de obicei cu prima saptamana a noului an, mergand pe un concept oarecum preferat de politicieni. Conceptul lor e cam asa : "Eh, am ajuns la putere, hai sa fac ceva sa schimb ceva, sa ma cunoasca lumea.". Al meu e mai simplu. "Daca tot e anu' nou, hai sa mai curat din prostii, sa fac loc pentru altele care-mi plac acum.". Nu disperati, ca ajung si la muzica, in curand. I need an intro. Oricum, Am inceput lucrarile de intretinere, umm, ieri. Si-am lucrat destul de bine, tot ce am facut invartindu-se in jurul faptului ca aveam vre-o 8 giga de muzica intr-un singur fisier. Unii dintre voi probabil aveti mai mult de-atat, dar ma indoiesc ca ascultati melodiile alea intotdeauna. Vreau sa spun ca, sunt multe. Vad uneori playlist-uri de mii de melodii si video-uri, si stau si ma gandesc daca aautorul respectivului playlist chiar asculta tot ce e acolo. Eu am playlist-uri ceva mai mici. Oricum, inapoi la subiect. Pentru ca m-am decis sa fac putin curatenie, trebuia sa imi dau seama ce nu mai vreau, ce nu mai ascult, ce nu-mi mai place, chestii d-astea. Astfel, selectia a inceput. Nu ascultam toate melodiile fiindca ar fi durat mult prea mult timp, dar nu puteam sa nu arunc un ochi peste melodiile care stiam ca mi-au placut candva. Fie ca le ascultasem intr-o vara cand dadeam un trick nou pe BMX, fie ca una din acele melodii le-am auzit intr-o excursie frumoasa, fie ca mi-a fost candva dedicata, fiecare din acele melodii imi trezea cate o amintire. Si astfel ajung la subiectul meu principal.

Cum se face ca, daca atunci cand ascultam o melodie care ne place intr-un anumit moment mai special, ne putem aminti detalii in amanunt despre acea vreme, indiferent ca a fost cu o luna sau cu 3 ani inainte. Muzica buna are efectul asta, cel putin in cazul meu, nu stiu despre voi. Si pe langa asta, o melodie buna, poate avea efecte destul de puternice asupra starii de spirit a cuiva, sau invers, starea cuiva de spirit il poate determina sa asculte un anumit gen, o anumita melodie. Anyways, inapoi de unde am plecat, trecand prin cantitatile imense de date comprimate in melodii, mi-am dat seama ca gusturile mele s-au schimbat in bine de-a lungul anilor. Si ca am trecut prin momente de-a dreptul memorabile. Si ca aveam mai mult de 6 GB de muzica pe care nu o mai ascultam, care nu imi mai placea, sau care nu era a mea (Ironic, stiu...)

Anyways, ce-am vrut sa spun cu post-ul asta este ca, umm, nu stiu. Aveam chef sa scriu ceva, si ideile mi-au venit, mai mult sau mai putin. Feel free to discuss...


P.S.: Imi fac propriile wallpapere

4 comentarii:

  1. eu de exemplu imi pun muzica in foldere pe luni :) , dar pana a completa folderul ultimei luni le tin pe desktop :) si le mut fix cand se termina luna sau ma plictisesc de ea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. E si asta o tehnica. Eu le las intr-un folder special. Si tot asa, pana cand devine prea mare si striga la mine sa-l curat :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu un folder de câţiva ani buni. Îmi ajunge că am şi trilulilu şi youtube. Nu am playlisturi pe PC. Ascult des muzică la telefon la căşti, în drum spre serviciu sau prin oraş. Gusturile mele în materie de muzică sunt curioase, adică permament creşte grămada cu melodii preferate. Tot alea vechi şi încă altele mai noi. Cele noi devin vechi...
    Şi eu asociez unele melodii cu anumite episoade din viaţa mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu prefer sa-mi tin melodiile cat de cat organizate, iar playlist-urile ma ajuta, oarecum.

    RăspundețiȘtergere