„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Crede si nu cerceta

Stateam astazi si vorbeam cu cativa colegi si a intrat in discutie postul anterior despre religie de aici. Referitor la asta am primit o replica pe care am mai vazut-o la cineva dar nu m-am obosit sa o discut pana acum, fiindca nu prea am avut chef sincer sa fiu. Acum pare un moment cat de cat oportun.

Deci, crede si nu cerceta ? Da, cam asta ar vrea Biserica sa facem. Sa credem in ceva, fara sa ne intrebam "De ce ?". Dar, sa ne gandim pana acum. Ce se intampla daca pana la urma nu existau aceia ce erau considerati fanatici acum ceva vreme ? Ce se intampla daca toata lumea ar fi trait dupa aceasta regula ? Sa creada tot, dar sa nu se intrebe niciodata. Sa nu se intrebe, cum de Luna e o bucata de roca, sau o piatra, in termeni tehnici, si totusi lumineaza noptile senine, si nu numai. Cum de soarele rasare dimineata pe-o parte, si apune dincolo. Cum de nu se invarte haotic ? Sa nu se intrebe nimeni daca nu cumva soarele e fix, si noi ne invartim in jurul lui, din asta rezultand ca Pamantul nu este centrul universului cum se credea pana acum ceva timp. Chestia cu Pamantul plat e un mit si nu am sa o mentionez. Daca nu exista stiinta de acum, nu am fi fost cu nimic mai presus decat cei ce se aflau pe bucata asta rotunda de pamant numita Pamant acum mii de ani in urma. Cercetarea e baza tuturor chestiilor care ne inconjoara. In spatele a aproape fiecarui lucru ce ne inconjoara in moment de fata a intrat putina cercetare. Fiecare lucru pe care il folosim a fost intr-un moment inventat de cineva care s-a intrebat, de ce sa fac asa si nu mai usor. Medicina a fost bazata pe intrebarea, de ce mor oamenii, din ce sunt facuti acestia, asta in vremurile cand ca sa te vindece de o boala doar ti se lua sange, asta aparent fiind leacul din cauza faptului ca sangele rau era eliminat. Cum sortau sangele rau de cel bun, ma depaseste, dar am trecut de mult de fazele acelea. Acum, avem stiinta, avem tehnologie. Da, recunosc, stiinta, tehnologia si chiar cercetarea nu pot explica cum functioneaza anumite lucruri, dar acestea nu sunt multe, si asta se intampla doar acum. Cu cat vom afla mai multe, cu atat vom dori sa aflam si mai multe, si tot asa, pana intr-un punct. Ce se va itnampla atunci cand, vom fi aflat tot ? Asta daca se va intampla asa ceva, desi nu vad asta in viitorul apropiat. Ce s-ar intampla daca cineva ar detine la toata intrebarile posibile ? Parerea mea ? Ar fi o plictiseala totala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu