„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Eu si religia

Sau, mai pe lung, parerea pe care o am eu despre conceptul de religie si tot ce cuprinde el.

Ca inceput vreau sa spun ca nu am absolut nici o problema cu religiile nimanui. Ortodocsi, catolici, musulmani, protestanti, hindi, whatever. Din punctul meu de vedere credeti in cine vreti. However.

Multi dintre voi, adica, majoritatea, marea majoritate, aproape toti, apartineti de o anumita religie. Acum, am sa va explic eu mai pe lung, sau cel putin incerc, ce cred eu despre conceptul de religie. Mai intai, hai s-o luam biblic. Parerea mea e ca Biblia nu e neaparat o carte, gen un jurnal, care sa explice exact ce s-a intamplat atunci, pe vremea, lui Iisus. Eu sunt adeptul filozofiei "Cred in ceea ce vad.". Acum sa nu aud haterii si fanaticii, cu replica arhicunoscuta "Aaaa, da' aerul il vezi ?" sau echivalenta "Da' sentimentele le vezi ?" Daca veniti cu replici de astea nu rezolvati nimic. Nu, nu vad aerul da' de-al dracu ca ma tine in viata. O poveste scrisa acum, whatever cati 2000 de ani in urma nu are mare efect asupra mea. Sigur, e o carte buna, dar nu o vad cu nimic mai presus de atat. Sentimentele, la fel, nu le vad dar stiu ca exista, fiindca le SIMT. Sincer nu am simtit nici o actiune supra-naturala care nu poate fi explicata pana acum, deci din partea mea, bucatica aia din religie, e putin plauzibila. Pe langa asta, ma mai calca pe bataturi faptul ca unii adepti ale unor religii incearca sa forteze doctrinele lor pe gatul altora, un exemplu fiind Martorii lui Iehova. N-am nimic cu voi ca incercat sa va extindeti putin acoperirea dar unele persoane sunt ok asa cum sunt. Nu fortati nota. Desigur, nu numai ei fac chestia asta, fiind destul de evidenta si in alte religii. Pe langa asta, un alt fapt ce ar avea nevoie de putina munca, ar fi reactia fanaticilor sau in general al celor care cred cand le spui ca nu crezi in Dumnezeu asa cum o fac ei. E imposibil s-o scoti la capat. Crezi ca el exista ca entitate supranaturala, pe un tron undeva in proverbiala Gradina a Edenului ? Dovedeste-o. Credinta e un concept ce ar trebui vazut astfel. Fiecare crede in ce vrea, nu in ce ii impune o anumita doctrina, o anumita religie, un anumit anturaj. Nu ma indoiesc ca este ceva acolo sus care poate are grija de noi, sau nu, si nu ma indoiesc nici de faptul ca au mai fost, si vor mai fi miracole de-acum incolo, dar nu sunt sigur ca acea entitate este asa cum o descrie Biblia, sau asa cum ne forteaza unii sa credem. Eu zic ca aceasta credinta tine mai mult de fiecare persoana in parte si ca fiecare actiune pe care o face cineva, fiecare lucru in care crede este legat mult mai mult de anturaj, decat de o persoana moarta acum 2000 de ani. Ganditi-va la cruciade, la toate crimele facute, ironic, in folosul religiei, la cum acum nu multa vreme stiinta era vazuta ca opera lu' aghiuta, si ca tot ce tinea de aceasta era mai curand vazuta ca vrajitorie, decat ca fapte reale care se petrec cu sau fara voia noastra. Desigur, aici intre in discutie si fiecare biserica in sine, deoarece religia are o importanta mai mica in viata unora, comparativ cu bisericile, care tin sa se implice cam foarte mult in vietile oamenilor. Anyways, asta ar fi un subiect discutat de foarte multe ori, in cam tot atatea locuri, deci am sa las discutia despre biserici pe alta data.

Acu' tineti minte ca asta e doar parerea mea. Parerile voastre sunt diferite, de asta sunt sigur, asa ca daca le aveti, poate le aruncati si aici. Sa vad si eu ce ziceti.

4 comentarii:

  1. dupa mine biserica este cea mai mare forma de manipulare a oamenilor in masa. nu spun ca nu exista dumnezeu, si ca nu cred in el, dar prefer sa cred in curtea mea, ca sa spun asa. A doua porunca dupa invatatura ortodoxa spune " Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești." ori icoanele nu sunt chip cioplit?
    am mai dezbatut acest subiect cu niste colegi, dar lenea este prea mare pentru a redacta toate ideile care au izvorat atunci... inchei totusi cu un citat al Papei Leon al X-lea : Ne-a convenit de minune acest mit al lui Hristos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, am vrut sa arunc si eu chestia asta in discutie dar polemicile care s-ar fi generat ar fi fost destul de urate. Nevertheless e un fapt ce merita luat in discutie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Total de acord cu tine si cu cel care a scris primul comment. daca nu ai facut-o pana acum, uita-te la George Carlin, sunt sigur ca iti va placea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, George Carlin face si Stand-up serios, dar are dreptatea lui pana la urma.

    RăspundețiȘtergere