„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Acelasi buton

... numa' ca are alt text scris pe el.

Acum ceva timp am scris un articol pe versiunea in engleza a blogului, un articol despre proverbialul buton de auto-distrugere. Daca am avut dreptate sau nu, las la seama putinilor mei cititori care trec si pe-acolo.

Acum, am zis sa scriu ceva similar, doar ca aici, in Romana, limba mea de bastina. Ok, multi patrioti si-ar pune mainile in cap la momentul de fata si s-ar intreba de ce doamne iarta-ma am ales sa scriu si-n Engleza. Raspunsul e pe cat de simplu pe atat de atractiv. Ca-mi place Engleza, 'ete d-aia. Am observat ca sunt anumite chestii care suna mult mai bine spuse in Engleza decat in Romana, pentru mine cel putin. Asta probabil se datoreaza si faptului ca vocabularul limbii engleze contine mult mai multe cuvinte decat cel al Limbii Romane.

Revenind la subiectul de fata, articolul initial era despre butonul de auto-distrugere. Nu cel de pe o nava spatiala din nu mai stiu eu ce film SF pe care l-ati vazut, nu. Ma refer la acel buton care exista, dar fara sa fie. Stiu replica asta de la o profesoara de Limba si Literatura Romana, deci am toate acreditarile necesare ca s-o folosesc fara a-mi face probleme.

Acest buton il poti "apasa" din greseala. Si nu-ti dai seama de asta decat prea tarziu, decat atunci cand totul in jurul tau incepe sa cedeze, sa cada, sa se darame, multe incep sa mearga prost, chair prea multe, devii coplesit si nu stii ce vei face in continuare. Multi dintre voi cred ca au dat peste momente de genul, cand totul pare mult mai greu decat ar trebui sa fie. Cand nimic nu mai vrea sa mearga corect. In momente de genul, fie ca vrei sau nu, ai nevoie de ajutor din afara. Sigur, multi vor zice : "Da' ce, io-s prost sa cer ajutorul ? Ma descurc si singur ca doar eu mi-s eu, 'al mai tare."

Mda', uite ca treaba nu sta cam asa. Sigur, poate te poti descurca si singur, nu trebuie negata chestia asta, insa in majoritatea cazurilor aparenta rezolvare a problemelor e doar o "carpeala" de scurt moment. Stii ca ceva o sa crape, ca ceva o sa se scurga, si cand o va face, va rupe fiecare carpeala legata direct de cea care a plesnit. Ca un efect domino daca vrei sa-i spui asa. Cum am mai zis, aceste evenimente de obicei urmeaza una din legile moderne ale lui Murphy, care zice ca daca o serie de lucruri vor merge prost, vor face asta in cea mai proasta succesiune posibila.

Cheia nu sta in ce poti sa faci tu sa iti rezolvi problemele, ci ceea ce pot face altii pentru tine. Oricine are macar un prieten care poate fi acolo la nevoie. Fie ca recunosc asta, sau nu. Mai mult decat orice, asta se bazeaza pe incredere. O incredere care se castiga greu, si se pierde usor.

Doar ca, ganditi-va la succesiunea asta de citate carora nu le stiu sursa :


Unele greseli merita facute de doua ori.
Ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea sa se intample.
Cel ce nu invata din istorie e sortit sa o repete.

Food for thought...

2 comentarii: