„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Nu merge ?

Vrem chestii gratis !

Dupa cum unii probabil deja stiti, sunt un gamer destul de inrait. Am facut parte din grupuri de beta-testing la doua jocuri pana acum, joc destul de multe jocuri online multiplayer, si am trecut prin o groaza de serii si de povesti cat sa am cat de cat experienta in domeniu. World of Warcraft, DotA, AirRivals, Need For Speed World : Online, Starcraft, Metin si lista poate continua. Si fiindca am petrecut destul de mult timp printre MMO-uri, am inceput sa vad un tipar care apare din ce in ce mai mult, de obicei la jocurile free-to-play. Cum multe din aceste jocuri sunt create de echipe de developeri care trebuiesc platiti, anumite elemente pot fi cumparate cu bani reali, elemente care pot ajuta mult un jucator. Tiparul pe care l-am observat e urmatorul :

De fiecare data cand un server pica, apare un bug care afecteaza jucatorii destul de mult, sau in general cand e o problema care necesita scoaterea din uz a unui server pentru lucrari, multi jucatori incep sa se enerveze, sa "tipe" la joc/developeri/firme/dumnezei/sfinti, si in final ajung sa ceara "lucruri gratis". Majoritatea celor care au astfel de cereri nu se multumesc cu un "Ne pare rau pentru problemele cauzate", ci in schimb cer sa li se fie oferite elemente care de obicei trebuiesc cumparate cu bani reali, sau au orice alte cereri care mie cel putin mi se pare absurde. Inteleg faptul ca sunt oameni care chiar incearca sa scoata tot ce e mai bun din joc, dar sa cersesti "compensatii" dupa ce pica un server mi se pare putin pueril. Trebuie sa ne gandim la faptul ca in spatele fiecarui joc exista o companie, companie care are angajati, angajati care trebuiesc platiti de undeva. Iar banii vin din acele elemente speciale cumparate cu bani adevarati si nu bani din joc.

Nu ma intelegeti gresit. Nici mie nu-mi place cand pica un server si pierd ceva experienta, eventual si ceva "echipament", dar ca jucator din vremuri inca nu apuse, pot sa spun ca nu am sarit niciodata la gatul promoterilor strigand : "I wantz free stuffz ! huehuehue !". Fiindca stiu ca de obicei n-o sa se intample, si fiindca mi se pare patetic. Daca vrei sa obtii ceva in joc, trebuie sa muncesti (sau sa platesti cu banii lu' mamica si-ai lui taticu' sau chiar ai tai) la fel ca toti ceilalti. O problema afecteaza toti jucatorii, nu doar pe tine. N-ai chef sa muncesti, nici macar intr-un joc ? Atunci, imi pare rau pentru tine.

Si, apropo, pentru numele lui Dumnezeu, nu mai folositi hash-tag-uri pe Facebook ! Alea-s pentru Twitter !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu