„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Speed eatin'

Mai intai, incep cu definitia sportului, de pe pagina en.Wikipedia :

"Sport (or, in the United States, sports) is all forms of competitive physical activity which, through casual or organised participation, aim to use, maintain or improve physical ability and provide entertainment to participants." Wikipedia's Sports page

Pentru cei nu stiu engleza, well, too bad.

In seara asta am avut o discutie oarecum incinsa cu un prieten de-al meu, pe motivul ca "Speed Eating" nu poate fi considerat sport, chiar daca americanii il considera a fi unul. Pentru cei ce nu stiu, speed eating este exact ce pare a fi. O multime de oameni se aduna, si vad care poate sa manance cel mai repede niste mancare. Si cam atat. Foarte simplu.

Prietenul asta al meu sustinea sus si tare ca asta nu poate fi considerat sport, din cauza unor motive pe care nici eu nu le-am inteles, dar care in mare parte se invarteau in jurul faptului ca stomacul nu poate fi antrenat, si ca sporturile sunt activitati ce necesita antrenament si intr-o anumita masura, ardere de calorii, fapt cu care eu nu am fost de acord, date circumstantele de fata. In primul rand, nu poti elimina speed eating de pe lista sporturilor doar fiindca nu antrenezi un muschi. Din contra, eu sunt de parere ca si acest sport necesita antrenament. Spre exemplu, la momentul de fata, daca incerc sa bag in mine 20 de kilograme de hamburgeri mai mult ca sigur nu pot. Insa, dupa antrenament asiduu, antrenament care in mare parte consta in multa, multa, multa mancare, as putea sa ating acest tel. Pe langa asta, un sport nu trebuie sa fie neaparat o activitate fizica. Sah-ul e un sport si e departe de a fi activitate fizica, comparativ cu ciclismul, sau inotul sau mai stiu eu ce.

Pe langa asta, daca e sa o luam dupa definitie, e o abilitate fizica care pentru unii poate fi considerata ca "entertainment". Se organizeaza nenumarate competitii de acest fel, marea majoritate fiind in America, ceea ce nu e o surpriza, competitii la care se acorda premii si prin care concurentii isi mentin aceasta abilitate fizica. Pana la urma, sa fim seriosi, nu toata lumea poate sa faca ce fac ei. Nu fiti ipocriti cu totul !

In concluzie, voi ce credeti ? Mancatul-viteza e un sport, sau nu ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu