„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

National vs Profesional

Presupun ca aproape toti bloggerii din Romanica asta si-au dat cu parerea despre noua metodologie a Bacalaureatului si cum va schimba asta rezultatele penibile din ultimii doi ani. Ei, ca sa fiu si eu "pă trend" am sa arunc si eu cu o parere spre voi, cei trei cititori ai mei*.

In primul rand, sa ne gandim la concept. Cei ce vor da BAC old-school, cu subiecte ceva mai grele sau pe nivelul lor sau cum dumnezeu vor sa mai imbrace cei de sus in ciocolata tot rahatul asta, nu vor avea mari probleme. Pentru ei va fi la fel ca-n ceilalti ani, dupa BAC vor aplica la o facultate dorita de ei si vor continua procesul de invatare. In coltul celalalt ii avem pe cei ce dau BAC-ul profesional. Se presupune ca acest BAC ii va pune direct pe piata muncii. Sa ne gandim putin la asta. Pana acum, se dadea BAC normal. Toti dadeau aceeasi chestie. Unii luau, unii nu. Dar nu cred ca am vazut vreodata la televizor un titlu care sa sune : "Piata muncii da in clocot fiindca sunt prea multe locuri de munca si nu-s destui absolventi de liceu" . Dar peste tot vezi aceeasi chestie : "Nu sunt locuri de munca." Absolventi de liceu si facultate sunt, slava domnului, insa majoritatea gasesc foarte greu un loc de munca. Deci simpla idee ca printr-un fel de magie, BAC-ul profesional va ajuta absolventii sa-si gaseasca un loc de munca mai usor e gresita. Da, ii va pune pe piata muncii. Impreuna cu cei ce-au luat BAC-ul vechi, cu absolventii de facultate si cu restul somerilor din intreaga Romanie. Deci sperantele nu sunt asa de dulci precum par a fi.

Pe langa asta sa ne gandim putin la ce vor zice elevii sau oamenii in general. Daca separi elevii in doua clase bazate pe cat de greu a fost examenul de bacalaureat, vor aparea discutii, peste discutii, peste discutii. Oamenii sunt rai. Foarte rai. Pe timpul scolilor de arte si meserii era in mare parte aceeasi categorizare. Daca cineva era la un SAM, automat era caracterizat ca ceva mai prost decat restul, ca sa zic asa. Ceea ce nu era neaparat adevarat. Dar categorizarea asta se facea. Si inca se face. Fiindca asa sunt oamenii. Si odata cu introducerea BAC-ului preferential o sa fie si mai rau. Cei ce vor alege BAC-ul profesional vor fi priviti si judecati mai rau ca niciodata.

Parerea mea ? BAC-ul era bun asa cum era. Ce trebuiau schimbate erau modurile de corectare in primul rand. Am tot respectul pentru profesorii ce stau cu orele in centrele de corectare incercand sa corecteze sute de teze, insa metoda asta devine foarte subiectiva dupa cateva zeci de teze. Nu se mai corecteaza dupa barem ci mai mult prin comparatie. Si chiar si baremele existente nu pot acoperi tot. Mai ales la limba si literatura romana din punctul meu de vedere, desi toate materiile au nevoie de o revizuire a modalitatii de corectare. Dar chestiile astea sunt mult peste nivelul actual al invatamantului romanesc. Parerea mea.

Voi ce credeti ? E bun BAC'u, sau nu ?

6 comentarii:

  1. Cosmine, printre ăia 3 cititori este şi autoarea, admina şi stăpâna dubioasa.com. Asta ca să nu fiu doar o ţâncă.
    Respect pentru postare, ai mare dreptate. Cei de la SAM erau mereu catalogaţi. Din păcate, nu mă puteam abţine din a-i eticheta şi eu. Tu ai terminat a12a sau eşti mai mic ca mine? Dacă da, unde dai?

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt flatat. Anyways, am terminat, si am dat la facultatea de Informatica din cadrul universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi. Unde, de altfel, am si intrat. Vedem cum iese. Tu ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Uuuu, nu-i rău, atunci:D Eu am dat la jurnalism la Cluj, acolo am şi vrut de mică. Vezi şi tu ce gen de om sunt, mai ales pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu voiam informatica de mic. Se pare ca ne-am gasit facultati pe masura noastra. Si da, vad de pe blog cam ce-ti poate mintea si trebuie sa spun ca sunt placut impresionat. Hell, de-abia astept sa te vad redactor pe la vre-o revista/ziar/w\e xD.

    RăspundețiȘtergere