„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Anon: Inger

Am primit o noua poezie din partea lui Anon, iar aceasta are o poveste ceva mai adanca in spatele ei din cate am observat. Pe langa asta, e si ceva mai "consistenta" decat lucrarile primite pana acum. Impreuna cu feedback-ul primit de la voi si cu putina auto-critica eu zic ca baiatul asta incepe sa scrie din ce in ce mai bine. Dar, fara ale adaugari va prezint poezia "Inger". Enjoy. Si nu uitati, feedback, oameni buni ! Omul vrea sa stie ce credeti, ca sa stie daca se poate mai bine.


Inger

Noaptea-i clara, luna-i plina, gandurile se rasfrang,
Patul cald, moale si neted ce te baga-n somn adanc,
Mi se pare ca de gheata, plin de spini si frunze moarte,
Ochii dau sa se inchida, insa luna tot ii bate.
Vantul cald de vara noua ma raceste pana-n zori,
Mangaierea ce odata o simteam ca printre nori
Azi ma zgarie pe fata. Nalucind prin vise vechi
Urlu ca sa scap de ele. Dar peretii n-au urechi.
Nu suport sa-mi amintesc tot ce am crezut ca-i viu,
Tot ce-a fost acum ma face fericit sa nu mai fiu.
Moartea insasi de-ar veni as imbratisa-o drag,
Drumul nici ca am sa-i dau pana ce om trece prag
Spre-acea lume unde tot ce a fost promis de zei
Sta-ncuiata si pazita de treizeci de falnici lei.
Trei batai se-aud de-aproape. Trei batai ca din mormant.
Deschid ochii ca sa vad un mosneag cu chipul bland,
Haine negre si tocite il imbraca pana-n cap,
Sprijinit de un toiag sta si-asteapta calm in prag.
“Cine esti?” intreb rastit catre cel ce a raspuns:
“Eu sunt tu, sau mai degraba eu sunt cel ce ai ajuns.
Eu sunt cel ce te-a vegheat cand dormeai atat de lin,
Eu sunt cel ce l-ai chemat cand ai prins dorul de chin,
Eu sunt gardianul tau, eu sunt ceea ce simti tu.
Sunt aici la ruga ta.” “E real?” “Si da, si nu,
Cand tristetea te-nconjoara, si cand uiti sa mai zambesti
Tot ce-a fost vesnic odata se transforma in povesti.
Mult prea mult ai stat in umbra si ai plans in ascunzis,
Multe nopti ai ros mania si-ncercand sa pleci furis
Ai starnit din nou trecutul. Si trecutul te-a starnit.
Sa asculti acum la mine, si sa nu mai fii mahnit:
E mai bine sa iubesti si sa afli fericirea
Decat niciodata-n veci sa nu afli ce-i iubirea.”
“Mai degrab-as fi murit singur ca un om batran
Decat sa mai sufar astfel, obsedat ca un nebun.”
“Iti doresti sa nu mai stii nic din ce a fost frumos?”
“Mi-as da zece ani din viata doar sa uit tot ce a fost!”
“Fie.” Spuse calm batranul.”Pot sa fac ce iti doresti.
Dar-nainte sa se-ntample, rogute ca sa privesti
Tot ce nu-ti vei aminti niciodata-n viata ta.
Si-nainte sa-ti dai seama eu pe loc voi disparea…”
Iata-te din nou in fata-mi, zambind calm, cu ochii dulci,
Mi-amintesc de clipa asta. Si te vad cum tu m-apuci
De barbie si apropii de-a ta prima sarutare
Buzele-mi rosii si aspre. Eu te strang ca pe o floare.
……………………………………………………………………………………………………
Artificiile zboara. Ceru-i luminat in noapte,
Anul Nou. Dar langa mine fata ce-mi vorbeste-n soapte,
Rezemata linistita de-al meu piept. Nici nu-ndraznesc
Sa incerc a respira de frica sa n-o trezesc.
Vremea trece, vara vine, iarasi suntem doar noi doi
Tu te joci cu parul meu, eu privesc in ochii tai.
Dai sa ma saruti, dar nu. Imi soptesti ca ma iubesti,
Inima imi bate tare, si doar tu stii s-o-ncalzesti.
Amintirile se-aduna. Doamne, cum de am crezut
Ca tot ce-i divin in lume am avut si am pierdut.
Cand doar am gustat din ele, si lasand potirul jos,
S-a crapat in mii de piese, inghitind pamantul gros.
“Stai, te rog…” dau sa implor, “vreau sa stiu ca am iubit!
Vreau sa stiu ca nu e gata. Vreau sa repar ce-am ciobit!”
Deschid ochii-n miez de noapte si observ ca-i doar un vis.
De fapt nu e chiar asa. Tineti minte ce v-am zis!


Daca ai ajuns pana aici, felicitari. Poezia nu e chiar cel mai usor lucru de citit uneori, iar cea de mai sus nu face exceptie. Pe mine sincer ma impresioneaza cu fiecare lucrare noua pe care o "pune pe masa". 

4 comentarii:

  1. wow...Anon really has talent,a lot :-bd
    and this comes from a person who didn't like poetry...;))
    but i like Anon's work because i don't see it as poems but as moments that i or someone else have lived and now,reading the lyrics reminds me of that/those moment(s)
    so Anon,thank you and keep up the good work...;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Umm, I'm glad you liked it. However I have one question. Why the English ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. somehow it's easier to express myself...even though my english isn't the best,even though i know it's not very patriotic of me...but like i said ->easier

      Ștergere