„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Inovatii, inovatii, inovatii

Ca parte din lupta mea in BLOGWARS, mi s-a cerut sa scriu un articol despre o noua inovatie in randul notebook-urilor, aceasta fiind touchscreen-ul. Notebook-urile VivoBook ale celor de la ASUS au aceste "dotari", si nu numai. Dar ideea e urmatoarea. Este interfata tactila ceva ce ar trebui sa cautam la un notebook ?

Parerea mea e ca depinde de utilizator. E drept ca in timp se va elimina utilizarea tastaturii in multe dispozitive high-end dar din punctul meu de vedere o interfata tactila la un notebook poate fi redundanta din cand in cand. Puteti sa-mi spuneti ca am idei invechite dar tot consider ca un mouse si o tastatura bat in multe domenii o interfata touchscreen, dar ideea e ca parerea mea este destul de subiectiva. Eu sunt gamer. Joc destul de multe jocuri si sincer sa fiu nu m-as vedea jucand un shooter sau facand o cursa cu ajutorul unui touchscreen. Daca nu simt clicul tastelor sub degete, parca lipseste ceva. Ganditi-va la faptul ca multe tastaturi de gaming au taste mecanice tocmai pentru a imbunatati raspunsul tastaturii la actiunile utilizatorului. In mare, tre' sa simti ce faci. Iar cu un touchscreen e ceva mai greu. Iar ideea asta poate fi extinsa si la scrisul de zi cu zi utilizand tastele. E alta senzatie.

Totusi trebuie sa gandesc asta si din alta perspectiva. Cea a utilizatorilor de aplicatii ce implica mult lucrul cu mouse-ul, dar in mare parte atat. Spre exemplu, Adobe Photoshop, Corel Draw chiar si MSpaint sunt aplicatii carora le trebuie in mare parte input doar din partea mouse-ului. Si e in regula. In cazul acela sa zicem ca se justifica utilizarea unui touchscreen. Totusi din punctul meu de vedere e mult mai ieftin sa iti iei o tableta grafica pe care sa o folosesti tocmai in acel scop. Tehnologia exista de multa vreme, e testata iar si iar si e cunoscuta si folosita de atatia oameni incat ar trebui sa fii ignorant sa nu o iei in considerarea.

Inteleg faptul ca acum se impinge catre o unificare a dispozitivelor insa din punctul meu de vedere touchscreen-ul pe un notebook mi se pare cumva o idee destul de proasta. Prefer o tableta creata special pentru o interfata touchscreen si un notebook care sa nu aiba touchscreen dar care sa aiba capacitati de procesare ridcate, decat un copil nelegitim al celor doua dispozitive.

Voi ce ziceti. V-ati cumpara un notebook cu touchscreen ? Daca da, de ce ? Daca nu, de ce ?


P.S.: Acest articol a fost scris în cadrul concursului www.blogwars.ro. Wish me luck.

Un comentariu:

  1. Am aceeasi parere ca si tine. Si eu sunt gamer :) si imi place sa simt tastatura si mouse-ul. Tot asa si la notebook. E alta senzatie...parca am mai multa incredere cand scriu la o tastatura decat pe touch :)

    Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere