„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

O lectie de viata pentru baieti

Nota : fetelor, si voi puteti citi asta ca nu muriti. Ba chiar ajuta la clarificarea problemei. Daca exista vre-una.

 De data asta nu mai pot spune ca navighez pe gheata subtire. De data asta navigez pe ape destul de line. Pline de pirati si rechini, dar apele-s destul de line. Terminand pentru moment seria metaforelor a venit timpul sa imi tin promisiunea facuta acum cateva zile intr-o postare in care incercam cumva sa le explic fetelor din "lumea-ntreaga" cateva chestiute pe care ele probabil le stiau deja. Si de care profitau din cand in cand. Dar acum a venit timpul sa scriu cateva randuri dedicate baietilor afectati (sau nu) de acea chestie numita "the friendzone". Sau beciul, asa cum l-am numit in articolul trecut. Asa ca hai sa incepem. Si-o vide' cum merji, nu-i ase' ? No bun.

 Inainte ca toti baietii sa-mi sara in cap pe motiv ca "nu stiu ce vorbesc" vreau sa va spun ca vorbesc din experienta. Stiu beciul pe dinafara si desi am stat acolo destul de mult, pot sa spun ca n-am iesit prea naspa din el. Pentru mine cel putin a fost o experienta din care am invatat foarte multe chestii. Sunt destul de multe avantaje cand esti "in the friendzone !" (imaginati-va ca am spus asta cu o voce epica). Totusi, oricat de multe avantaje ar fi, de multe ori parca nici unul din ele nu e bun. Indiferent ce ti-ar iesi din toata afacerea asta singurul lucru pe care-l vrei, nu-l poti avea. Si aici vorbesc de EA. Da, EA, cea care te-a aruncat in beci acum ceva timp si de care tot te tii, mai mai poate-ti da si tie un biscuite ca sa mai traiesti si tu putin. Pentru cei ce nu au fost cu noi, biscuitii sunt o metafora pentru expresii de genul "Te iubesc" sau "Nu as putea trai fara tine" sau "Esti cel mai tare in momentul de fata" etc. , expresii care desi par sa unga la suflet pe cel care le primeste defapt nu fac nimic decat sa adanceasca situatia in care se afla. O situatie in cele din urma fara scapare. Nu-i asa ? Vom discuta despre asta imediat.

 Acum vreau sa clarific o chestie. Nu ajungi in friendzone fiindca esti tipul de treaba care e acolo intotdeauna pentru ea. Nu de obicei. Sunt cazuri, insa mai rare decat ai crede. Nu, ajungi in friendzone fiindca la un moment ti s-a oferit sansa sa fii impreuna cu fata visurilor tale si cumva ai dat-o-n bara. Da, ai dat-o-n bara fie ca iti place sa recunosti sau nu. Cei mai multi prefera sa dea vina pe fata cand defapt vina e mai mult a lor. Nimanui nu-i place sa recunoasca. Desigur, mai poti sa ajungi in beci fiindca nu ai vrut nici tu sa duci lucrurile la un alt nivel, decat atunci cand te-ai trezit instalat cu tot cu dulapuri si frigider in "zona". O zona in care aveai sa locuiesti timp de multa, multa vreme. Momentul in care ai observat ca lucrurile puteau merge mult mai departe a venit mult prea tarziu pentru ca tu sa faci ceva in legatura cu asta. Nu e vina ta, e doar o temporizare proasta din partea voastra. Si in cele din urma poti fi vazut "doar ca prieten" din cauza simplului fapt ca EA nu te vede ca nimic mai mult. N-a fost nici o sansa, n-a venit nici un moment, fata pur si simplu nu vede in tine partenerul ei. Poate ea vrea unu' cu muschi si BMW. Tu n-ai asa ceva. Poate ea vrea un biciclist si tu nici pe tricicleta nu stii sa mergi drept. Poate ea nu vrea un baiat. NU ai de unde sa stii. Decat daca intrebi. La un anumit moment o sa trebuiasca sa discutati asta. Mai bine mai tarziu decat niciodata.

 In final, partea cea mai cautata de toti internautii care isi cauta solutiile problemelor din viata amoroasa, pe marele internet. Cum scapi de friendzone ? Raspunsul ? Nu am nici cea mai vaga idee.

 "Dar cum ?" ar intreba unii. Adevarul e ca desi friendzone-ul nu mai e o problema pentru mine din cauza faptului ca am o prietena care ma iubeste si pe care o iubesc, nu pot sa zic ca am scapat. Cel putin nu asa cum crede lumea. Dupa definitia generala, scapi de friendzone atunci cand tipa care te-a bagat acolo ajunge sa fie prietena/sotia ta. Asa ca, pentru definitia generala nu am absolut nici o solutie. Totusi, va pot spune asta. Daca va gasiti in friendzone si vreti sa iesiti cea mai inutila metoda si totusi cea pe care o vad cam peste tot e sa devii dintr-odata "tipul rau" sau "ala misterios". De ce zic inutila ? Fiindca tipa aia stie deja aproape tot despre tine. Findca tu i-ai spus totul despre tine. Stie foarte bine ca tu nu lucrezi nimic in subsolul casei tale, si ca n-ai putea rani nici macar o musca. Asa ca lasa teatrul. De obicei nu merge. Daca-ti merge, bravo tie. Daca nu, sa nu zici ca nu te-am avertizat.

 Singurul sfat concret pe care il pot da este simplu. Treci peste. Daca nu te-a vrut timp de atata timp, poate n-o sa fie niciodata ceva intre voi. Asa ca e timpul sa iesi afara si sa incepi sa cunosti mai multa lume. Cine stie, poate o sa te invite un prieten bun la un party unde o sa se intample sa gasesti acolo o fata care va fi tot ceea ce cautai tu pana acum. Singura problema era ca nu cautai unde trebuie.Asa ca mergi si te distreaza, cunoaste oameni, asuma-ti riscuri si vezi ce se intampla. Vorba aia, nu poti face omleta fara sa spargi cateva oua.

 Sa fiu sincer cred ca as putea scrie o mini-serie despre chestia asta, insa la ora asta nu cred ca e sanatos. Asa ca va las cu atat. Baieti, sa va vad acum. Comentati cu Anonim, nu ma deranjeaza, insa vreau sa aud parerea voastra. Oricare ar fi ea. Suntem toti in aceeasi oala. Sau am fost. Sau nu. Nu-mi pasa. Data viitoare cred ca am sa vorbesc despre baietii care pun fete in "the friendzone". Presimt ca o sa fie un subiect cerut de multe.



Pentru cei ce nu stiu postarea anterioara, ioti-o : http://direct-statement.blogspot.ro/2013/01/o-lectie-de-viata-pentru-fete.html

12 comentarii:

  1. e o chestie complexa treaba asta cu "the friend zone" si intradevar sunt multe de spus despre ea, sunt multe motive pentru care se ajunge acolo, fie ca e vina lui sau..a ei, totusi nu vad sa fie placut nici pentru cel/cea ce se afla in "beci"(been there, done that), dar nici pentru cel/cea ce tine cheia la beci si arunca biscutii, ideea de baza e sa incerci sa scapi de acolo cat mai repede(desi eu nu asta am facut:))), si..sa treci peste gasind pe cineva sa nu te bage acolo:D
    eu unul totusi am reusit sa scap de acolo si da, in modul acela de definite generala asa cum ai numit tu mai sus, but trust me it wasn't easy:)), si daca e sa cautati moduri de iesire, nu prea stiu, la mine just happened, si cred ca cel mai bine e sa nu ajungi acolo in the first place:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Friendzone e cel mai stupid lucru pe care l-am auzit, o vad ca pe o scuza atat a femeilor si barbatilor. 1. Fata nu este atrasa de tine, si tu te porti frumos cu ea. Mare fas, ca te porti frumos cu o fata nu inseamna ca vrea sa si-o traga cu tine. Care este solutia ? Pai solutia ar fi sa te uiti in interior si sa devii si tu interesant.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu prea inteleg "friendzone-ul" ca fenomen general dar de dragul diversitatii am sa prezint si eu parerea mea din proprie experienta. Deci, in primul rand nici macar nu ma pot vedea in "friendzone" deoarece daca o "ea" nu imi place in nici un fel ma enerveaza, iar daca imi place, dar ea nu sau doar "friendzone" dupa o perioada incepe sa ma enerveze deci...cale de mijloc (friendzone) eu nu prea vad...deoarece pentru mine "friendzone-ul" e cam sinonim cu refuzul...poate ca vad lucrurile asa datorita combinatiei de zgarcenie, misoginism si orgoliu din caracter...sau poate si datorita faptului ca iau prea mult la misto sexul frumos :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Randul meu:)

    In primul rand, anonim de mai sus, sa stii ca nu e "cool" sa scrii jumatate de propozitie in romana si 2 cuvinte in engleza. Asta spune ca nu ai mai mult de 18 ani si ca n'ai fost prea bun la engleza, stii si tu cateva fraze. Trebuie sa recunosc, esti mai bun decat restul care nu stiu nici macar romana, dar data viitoare incearca sa fie ori una, ori alta.

    Avand in vedere ca articolul e in romana, raspund in romana, si la subiect. Sa incep deci.
    Friendzone - adolescent ce nu stie ce vrea de la fata. In primul rand trebuie sa stii ce vrei de la fata. Vrei sex? Pai nu te implica intr'o relatie, si nu te implica emotional - vei ajunge sa vrei o relatie si ea poate nu vrea. Vrei relatie? Cucereste'o. Dar cucereste'o, nu ii dai flori si tot ce vrea ea, ca pentru asta sunt cateii, sau baietii din "friendzone". Nu va dau eu sfaturi despre cucerit, ca ma veti acuza ca sunt prea bun, si nu mai puteti sa scapati de fete. Deci, nu reusesti sa o cuceresti?(defapt, recunoaste singur, nu stii, nu ca nu reusesti) daca vrei totusi sa iti dea si ea mai putin din sfertul de atentie pe care il oferi, ramai pe langa ea, satisfai poftele, raspunde prezent cand ea are nevoie, si in scurt timp respectul tau de barbat scade cum scate leul in fata euro.

    Am observat in articol fraze de genu' "poate ca ea, poate ca..." de cand dracu' ne pasa noua ce vor ele? Femeile sunt superioare barbatilor, si nu stiu eu? Suntem egali, parca asta cer ele. Ok, egali. Asta inseamna ca si ele trebuie sa ne cucereasca, si ele trebuie sa faca cinste, si ele trebuie sa plateasca prezervativul(adica placearea e de ambele parti, nu o faci doar pentru tine, amandoi sunt satisfacuti, bine, asta daca te pricepi).

    Situatie fara scapare? Cosmin, scapare exista, chiar foarte usor. Vezi tu, din cate stiam(nu am actualizat treaba asta, dar) exista vre'o 6 femei pentru un barbat. 6! Asta inseamna ca din atatea miliarde, e imposibil sa nu gasesti una, ele pana la urma sunt la fel. Exact, la fel. Vei gasi una care sa arate cu siguranta mai bine, cu siguranta mai simpatica, si cu siguranta una care iti ofera ce cauti, asa ca, treci peste. Dar vezi tu, suntem atat de lenesi, atat de prosti incat sa zicem "vai, ea e aleasa, e perfect, bla, bla" si vei ajunge sa o inseli mai repede decat credeai. Ne e lene sa cunoastem pe cineva nou, sa vrem altceva, sa incercam altceva. Comoditatea asta.


    RăspundețiȘtergere
  5. Daca tot vorbim despre subiectul "friend zone" si cum sa iesi de acolo va dau si eu putine sfaturi. De ce ? pentru ca am fost de multe ori in situatia asta (de fapt toate relatiile mele au inceput asa :))
    Primul lucru pe care trebuie sa il faci e sa iti dai seama de ce ai ajuns acolo. Nu exista o solutie universala deoarece motivele pentru care fata te-a bagat acolo sunt prea variate. Cele mai frecvente motive sunt: Nu esti ceia ce cauta ea, ai fost prea prietenos cu ea si in mintea ei esti doar un amic, sau cazul cel mai disperant "-De ce nu gasesc si eu un baiat ca tine ?" .
    Pentru toate astea exista o rezolvare.
    cazul 1: Nu esti ce cauta ea.
    rezolvare: Cauta pe altcineva ! Nu ai ce sa ii faci. Daca ti-a zis o fata cuvintele astea inseamna ca nu esti nici macar aproape ! iar daca ai ajuns tu la concluzia asta...Just let it go.
    cazul 2 : Ai fost prea prietenos cu ea ! marea greseala a baietilor din ziua de azi, te-ai comportat ca un amic si acum esti doar un amic.
    Nu ma intelege gresit! nu trebuie sa te comporti ca un "douchebag" dar trebuie sa ii dai de inteles din start ca nu esti doar atat.
    rezolvare: problema principala aici e ca desi ea te place ca persoana, nu te are in minte intr-un mod amoros. Singura rezolvare e sa fii subtil o vreme, sa plantezi in mintea ei imaginea ta in ipostaze mai apropiate ! Asta nu o faci cu dezvaluiri secrete pentru ca asta o sperie si apoi te va evita. Nu ! creaza "sexual tention" intre voi, profita de faptul ca sunteti prieteni si iti permiti sa te apropii de ea (nu fizic) incepi cu glume cu tente mai deochiate, faci tot ce poti ca sa o tii "entertained and interested" sa ii placa sa fie cu tine, dar sa ii si strecori ganduri in minte. Trateaz-o cu putina raceala (nu in sensul in care sa o ignori, in sensul in care o faci sa se simta bine dar sa ceara ea asta nu sa ii oferi tu orice si oricand) Daca va raspunde pozitiv...Go for it !
    cazul 3 : "De ce nu gasesc si eu un baiat ca tine ? " Asta e cel mai disperant caz pentru ca e cel mai "insulting". Adica vrea pe cineva exact ca tine... dar nu tu. You fucked up bad to get here :))
    rezolvare: Afla ce anume nu ii place la tine. NU o intreba asta ? daca vrei sa ai o sansa trebuie sa repari repede chestia care o face pe ea sa nu te aleaga pe tine pentru ca "un baiat exact ca tine" in mintea ei nu inseamna Tu. Gandeste-te ca ea apreciaza unele calitati ale tale dar.... afla care e acel dar , rezolva-l (sau improvizeaza o rezolvare)them make your move!
    Warning ! Daca la intrebarea "De ce nu gasesc si eu un baiat ca tine ?" raspunzi cu "Eu sunt un baiat ca mine !" o vei face sa se gandeasca la toate motivele pentru care ea nu te vrea. (Worst case scenario ! testat cazul si nu iese frumos)
    bonus: gandeste-te ca de obicei o reactie are mai multe cauze, se poate sa fi fost si bad timing si bad encounters. Nu e ca si cum e un concurs la care tu ai perdut sa ceva. Ia asta ca pe un challenge si bucura-te de drum. Nu iti pierde increderea daca nu observi rezultate instant, faptul ca esti prieten cu ea iti da un avantaj pe care altii nu il au, foloseste asta ca sa te strecori in mintea ei, nu ca sa te plangi ca nu ti-a iesit faza din prima ! Daca tu ii dai de inteles ca te deranjeaza asta ea te va vedea ca tipul care nu merita sa fie cu ea si tu ii confirmi ca nu meriti. Tu trebuie sa fii (intr-o voce epica, acompaniat de trambite si batai de tobe ):
    "The king of the friend zone !" Sa ii arati ca nu te deranjeaza cu nimic, ca esti fun si provocator si ca nu exista asa ceva gen "friend zone" pentru tine.
    Be a man ! :))
    Iar daca nu iese si tot nu iese nimic atunci nu merita ! gandeste-te ca ea nu e chiar pe dinafara, ea observa eforturile si incercarile tale nu e doar jocul tau de jucat. Daca atat poti tu si ea tot nu te vrea inseana ca nu merita efortul !

    In incheiere sorry for the long post dar simteam nevoie de a-mi impartasi punctul de vedere pe aceasta tema. Hope it helps !
    -Negru

    RăspundețiȘtergere
  6. DA.Vrem si postarea despre baietii crae pun fetele in "friendzone"

    RăspundețiȘtergere
  7. frate, nu credeam ca sunteti atat de sentimentali! am experienta si imi pare rau pt fosti mei iubiti chiar nu am vrut sai ranesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sentimentali suntem pana suntem raniti ;)

      Ștergere
  8. Stiu ca e frumos ce mi se intampla. In acelasi timp - friendzone...ia pain in the a** :)))

    Acum vreo 3 ani am cunoscut o tipa. I-am dat de inteles din prima ca imi place. Ea a refuzat categoric, direct...chiar usor nepoliticos orice incercare de-a mea de apropiere "romantica" (si au fost destule) :)). Am aflat din aproape in aproape ca e implicata intr-un joc de-a relatia cu un tip la care tinea foarte mult si cu care ba era intr-o relatie, ba nu mai era - asadar, ca orice femeie serioasa nu avea loc in viata ei pentru alternativa. In ciuda refuzurilor ei, intre noi au avansat lucrurile intr-un soi de prietenie - desi nu as putea spune ca am ajuns chiar in "friendzone". Pentru mine "friendzone = iesiri impreuna + glumite + petreceri si grupuri comune de prieteni" etc, ori prin refuzurile ei de a ne vedea in doi, nu a fost cazul, nu s-a ajuns niciodata la asa ceva. S-a intamplat ceva mai frumos decat atat - am devenit unul pentru celalalt un fel de "inger pazitor". Desi ea a negat mereu ca am fi macar prieteni (cel mult cunostinte)...in tot timpul asta ne-am apropiat sufleteste foarte mult (mai mult conversatii telefonice si online decat face to face) si ne-am sprijinit reciproc in momentele grele, chiar si acolo unde prietenii adevarati, aia declarati dispareau. Au fost momente foarte frumoase, ne-am ajutat profesional, ne-am imprumutat cu bani, ne-am facut cadouri cu diverse semnificatii...am plans si am ras amandoi la telefon in functie de situatiile din viata fiecaruia. Sufleteste pare ca suntem foarte compatibili si foarte legati unul de celalalt.

    Pentru ca mie imi era greu sa o stiu cu altcineva si probabil devenisem si putin apasator pentru ea cu gesturile mele, am hotarat sa ma distantez putin pentru a-i acorda tot spatiul de care avea nevoie. N-a fost usor dar nu e ca si cand as fi avut incotro. Recent, am intrat din nou in vorba dupa o pauza destul de lunga. S-a bucurat foarte mult sa auda de mine si am simtit ca e sincera. De altfel este genul de persoana de o sinceritate dusa la extrem. Am baut o cafea impreuna, am schimbat cadourile de sarbatori si mi s-a parut relativ schimbata. Mi-a spus ca nu mai este cu tipul respectiv (in repetate randuri sub diverse forme chiar). Desi imi doresc mult o relatie cu ea...dupa ce am fost refuzat de mai multe ori in trecut, ma simt ca un caine batut care nu mai are curajul sa faca nimic. In acelasi timp, la cum o cunosc, ea e probabil si mai speriata ca mine de ceea ce i se intampla, de amestecul de sentimente pe care le are. Desi nu a spus-o niciodata, imi este foarte clar ca are sentimente puternice fata de mine - doar ca nu imi este clara natura lor...si probabil nici ei.
    Toata treaba asta pune intre noi o bariera. Imi e teama ca daca fac un pas in fata risc sa o indepartez de tot si cred ca m-as imbolnavi de suparare. Exista posibilitatea ca si ea sa vada lucrurile la fel si sa aiba aceleasi temeri ca si mine. Chiar nu stiu ce sa fac. Nu imi dau seama daca vrem amandoi acelasi lucru, desi unele semne par sa fie acolo. Stiu ca e frumos ce mi se intampla. In acelasi timp e un chin.
    Solutii? Propuneri? Idei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer să fiu am fost și eu într-o situație similară. Totuși, la mine lucrurile au mers altfel, dar asta a ținut mai mult de personalitatea mea și de împrejurări decât de conceptul de „friendzone” în sine. În principiu, am ajuns și eu în punctul în care m-am distanțat, dar am avut grijă să rămână așa. Am decis că e mai bine pentru amândoi. Și în final poate chiar a fost mai bine. Dar asta nu înseamnă că și tu ar trebui să faci la fel.

      Ideea e următoarea. Dacă tu chiar ai încredere în acea fată, atunci din punctul meu de vedere poți să faci acel „pas în față”. Asta dacă tu crezi că poate ieși ceva frumos, dacă tu crezi că merită acel pas. Cea mai bună chestie la momentul de față ar fi ca voi doi să vorbiți deschis despre chestia asta. Să încercați, o vreme măcar, să vedeți cum ar fi să fiți împreună. E clar că e ceva la mijloc între voi, așa că nu ar trebui să fie greu. Dacă merge, foarte bine. Dacă nu, ori ajungi înapoi de unde ai plecat ori o îndepărtezi de tot, cazuri care ar fi șanse sigure dacă nu ați încerca o relație. Așa, măcar ai o a treia opțiune, aceea de a fi în sfârșit cu persoana pe care ai iubit-o. Ceea ce nu e rău.

      Deci, în principiu, încearcă. E un risc, da, dar dacă din punctul tău de vedere, merită luat, atunci nu văd de ce nu ai face-o. Să-mi zici cum a mers :D.

      Ștergere
  9. Ba,sincer,cred ca e un baiat la 100 care pune fete in friendzone,deci,bafta

    RăspundețiȘtergere