„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

O lectie de viata pentru fete

 Ok, articolul asta nu stiu exact cum o sa iasa, fiindca merg pe gheata subtire din punctul meu de vedere. In ceea ce ma priveste, n-am mai navigat niciodata pe apele astea cu o barca asa de fragila dar cred ca merita. Deci, despre ce vom vorbi astazi ?

 Despre o lectie de viata pentru voi, fetele. Si inainte ca cele cu prea multi morcovi in fund sa se trezeasca si sa arunce cu morcovii in cauza spre mine, baiatul, vreau sa va spun ca fac asta doar ca sa va arat cum unele dintre voi se comporta si unde sunt greselile in acele moduri. Si da, ma voi referi la viata amoroasa. Asa ca va invit sa-mi cititi randurile de mai jos, si apoi sa-mi judecati modul de gandire. Daca vreti, puteti sa-mi lasati un comentariu dupa, sau hate-mail, sau ce mai vreti voi. Doar sa stiu ce ganditi despre randurile mele. Si subiectul in aceasta noapte minunata de iarna este : unul neclar.

 Ideea la care ma raportez e faptul ca de prea multe ori vad anumite fete ca se comporta destul de urat raportat la unii baieti din viata lor. Si nu ma refer aici la iubitii lor ci la cei din umbra. Cei pe care ii iau ca atare. Stiti voi, prietenii aia cu care vorbiti NUMAI atunci cand aveti nevoie de ceva. Prietenii aia care va ajuta la greu, le ziceti un multumesc, le trimiteti un pupic virtual, si-atata tot. Ei si in final, avem "The Friendzone". O da, unele dintre voi stiu la ce ma refer. E tipul ala (sau tipii, doamne fereste) care stiti ca are sentimente pentru voi, chiar daca voi nu simtiti acelasi lucru. Insa problema nu e aici. Problema e ceva mai adanca. Si o vom discuta imediat. Mai intai, fetele ce stiu la ce ma refer si au facut asta, sa iasa in fata. Restul pot privi, si invata ce sa NU faca.

 In primul rand, voi fetele stiti cand aveti un baiat in situatia asta. Si problema nu e ca stiti, problema e ca profitati de asta. Si nu e ca si cum profitati cu putina jena, poate cu ceva scrupule la mijloc. Nu. Ca sa fac o comparatie, e ca si cum eu as avea un caine de paza care-si face treaba foarte bine, si ma iubeste, si si-ar da viata pentru mine chiar daca eu ii dau de mancare un biscuite pe saptamana si nu-l bag in seama decat atunci cand am hotul la poarta. Acum, pentru a-mi clarifica metafora, ma inlocuiti pe mine cu o fata frumoasa, pe caine cu un baiat mai prostut*, hotul de la poarta cu o situatie in care fata frumoasa nu se descurca, si biscuitii cu "iubire platonica". Da, iubire platonica. Ii iubiti pe baietii astia ca pe fratii vostri, atunci cand stiti sigur ca ei v-ar iubi ca pe mult mai mult de-atat. Si le dati biscuiti. "Da, X, te iubesc, mersi mult.", "Da, Y, esti cel mai tare, nu stiu ce m-as face fara tine, xoxo". Declaratiile de genul sunt inevitabile, si pe cat de inofensive par, in final ele se aduna si nu rezolva nimic. Fiindca fata frumoasa se va cupla de obicei cu "tipul rau cu masina bengoasa" iar baiatul din umbra va ramane cu buza umflata si cu un burtoi plin de biscuiti. Si la cine vine fata frumoasa atunci cand tipul smecher o lasa pentru una proasta ? La prietenul pe care l-a lasat cu ceva vreme in urma cu burta plina. Dar nu va faceti griji, fiindca ea are o punguta plina cu biscuiti, iar el are o burta goala acum, gata sa fie umpluta din nou cu "iubire". Si stie si el ca e rau ceea ce i se face, dar incearca sa treaca cu vederea. Ca un catel docil ce e.

 Acum, lectia. NU mai faceti asta. Va stiti, voi cele care aveti "beciul**" plin de baieti. Iar ce vreau de la voi e sa nu le mai dati biscuiti. Lasati-i sa gaseasca pe cineva care sa-i iubeasca. Lasati-i sa plece. E pentru binele lor. Nu al vostru ! Nu va spun sa va comportati ca niste scorpii, insa trebuie sa-i faceti sa inteleaga ca nu va merge, niciodata. Dar tineti-va de cuvant. Fiindca dupa un sut in bijuteriile familiei, biscuitii poate n-or avea un gust placut dar merg. E de datoria voastra ca fete respectabile !

 Acum, disclaimer-ul :

  • Da, stiu despre ce vorbesc. 
  • Da, stiu ca asta nu e o situatie care apare doar in cazul fetelor. Insa voi o faceti cel mai des !
  • Da, stiu ca si baietii fac asta.
  • Da, baietii pot fi porci din cand in cand.
  • Da, unii o merita.
  • Nu, nu-mi pasa. Friendzone-ul e o chestie parsiva ! Si rea !
  • Da, sunt nebun, multumesc ca ati observat.
  • Nu, nu ma deranjeaza.
 Chiar as vrea sa vad si eu ce ganditi in legatura cu subiectul asta. Cu cat mai multe pareri primesc, cu atat mai completa va fi viziunea mea despre ideea centrala. Daca am jignit pe cineva, nu a fost intentionat. Insa unele o merita. Poate la un moment dat am sa fac o versiune si pentru baieti. Insa va fi mai scurta. Suntem mai simpli. Si totusi mai complicati. Yeah I said it !


 *baietii care sunt prinsi in friendzone si stiu asta sunt putin cam prostuti. Nu e vina lor in totalitate. Dar au si ei vina lor, nu e doar a fetelor.
 **beci = The Friendzone !

12 comentarii:

  1. Sunt și băieți care au sentimente puternice pentru o fată și știu că între ei nu va putea fi nimic niciodată, dar totuși aleg să fie tot timpul alături de acea fată atunci când ea are nevoie de ajutor. Pot spune că sunt unul din acei băieți. Și sunt mulțumit de modul în care mă "tratează" respectiva fată. Ea știe ce simt, eu știu ce ea nu simte, și suntem amândoi OK cu asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asta e o chestie foarte buna. In schimb, e destul de rar din cate am observat. De multe ori chestia asta nu e clara intre cele doua persoana. Tu stii sigur ca nu va fi nimic intre voi doi, insa sunt oameni acolo care inca isi fac sperante si se mint singuri. Acolo apare problema...

      Atunci cand amandoi stiti una si buna, eu zic ca e totul ok.

      Ștergere
  2. Bina ca nu faci fata ca psiholog IRL , dar stii sa scrii articole interesante-...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar nu cred ca am talent pentru psihologie, sincer sa fiu. Am idei vagi despre oameni in general si ma pasioneaza psihologia, dar nu cred ca am ce-mi trebuie pentru a fi psiholog IRL. Totusi, stiu cate una alta, destul cat sa scriu niste articole cat de cat decente cand ma mai izbeste inspiratia.

      Ștergere
  3. scuza-ma de deranj dar spuneai ca ai nevoie de pareri si iat-o pe a mea: iti place sa te victimizezi(ma refer la persoana ta pentru ca banuiesc ca ai trait si tu asta,ca esti prea subiectiv) anyway,ideea e ca daca tu permiti ca chestiile astea cu friendzone si sa te trateze ca pe un catelus nu ai decat.parerea mea,de fata,care apreciaza un barbat( scout's honor) e sa iei taurul de coarne si impuna-te!
    crede-ma ca ai sa fii mult mai apreciat atunci cand o sa ai curaj sa recunosti ce te doare si sa admiti ceva chestii pe care le simti.
    eu una nu cred in prieteniile dintre fete si baieti,pentru ca stim cu totii ca pe undeva intervine inevitabilul si nu e bine! deloc! :D
    ai spus ceva interesant si mi-a placut:"Lasati-i sa gaseasca pe cineva care sa-i iubeasca. Lasati-i sa plece" ;) aici,sentimentul e reciproc si stiu ce zic:D ca o concluzie,eu zic ca factorul cel mai important e comunicarea! da pe gat '50 de vodka si speak out loud! :* bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu imi place neaparat sa victimizez, ba chiar incerc sa n-o fac. Totusi, imi place subiectivitatea si cred ca nu as putea scrie articole bune daca nu as fi trecut macar odata prin situatiile pe care le descriu. E mai bine sa fi trecut prn asta si sa stiu despre ce vorbesc, decat sa vorbesc in necunostinta de cauza.

      Da, cum am zis, e s vina baiatului in cazuri de genul, total de acord. Eu unul cred in prietenii intre fete si baieti dar stiu ca sunt foarte complicate uneori. Ce-i drept e urat atunci cand "inevitabilul" intervine dar pana atunci, si uneori si dupa, lucrurile pot fi destul de agreabile. Sau se pot termina abrupt si extrem de urat. Depinde de persoana.

      In final, da, factorul decisiv e comunicarea. Si un 50 de vodka poate ajuta dar poate sa strice lucrurile mai tare. Poate nu chiar un 50, problemele apar dupa ceva mai mult.

      Ștergere
  4. You've got ballz my friend:))..e ceva sa te apuci de un asemenea subiect si..chiar sunt curios ce discutii o sa starneasca, sper sa o faca:>:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I dunno 'bout them ballz, but they're there alright. Totusi, am zis ce aveam pe cap. Pentru asta am blog, nu-i asa ?

      Ștergere
  5. Daca te consideri om matur si cu par la cur nu ar mai trebui sa fie problema de beci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord, insa uneori intervin chestii ceva mai adanci. Problema insa dispare atunci cand ambele parti realizeaza ca ceva e in neregula si lucreaza impreuna pentru a rezolva problema. Dar daca unul din ei nu-si da seama ca nu se va intampla nimic, niciodata intre cei doi, atunci beciul e inchis si sudat !

      Ștergere
  6. hmmm ma amuza :) , cum zicea un prieten de-al meu , baietii daca nu sunt golani sunt sfasiati de vii , a nu se interpreta cuvantul "golan" in smecherul cu masina care-si bate joc de fiinta care-l iubeste , probabil avem anturaje diferite si referindu-ma la subiect e doar firea umana , slaba si mizerabila de jigodie ca atunci cand ramai fara solutii sa iti pastrezi acolo pe cineva care sa te asculte , chiar daca in sinea ta stii ca ii dai doar apa la moara si sperante fraierului care asculta ca ar avea si el vreo sansa , nu degeaba se zice "happiness only when shared" numai ca la tristete fraierul care va asculta doar va ajuta pe voi si va calmeaza , ohhh atata spirit egocentric tinde spre perfectiune , aproape imi da o lacrima :-j , ca sa nu primesc alte comentarii , nu , nu ma victimezez , eu nu sunt "fraierul" care asculta si nu eu nu am nevoie la greu sa fiu ascultat decat de cine trebuie , poate ca am fost prea dur , dar tin prea mult la principiile mele morale cat sa nu zic lucrurilor pe nume :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci faza cu friendzone-ul e super-mega overrated. Pe bune, de ce nu fuge catelul daca nu ii place stapana? (asta ca sa folosesc limbajul tau). De fapt un raspuns posibil este pentru ca nu stie cum. Ceea ce e normal, mai ales cand esti adolescent si abia incepi sa intelegi cum merg lucrurile. Si daca stai putin sa te gandesti, unele fete, fac asta fara sa realizeze, pentru ca poate si ea are nevoie de cineva care s-o asculte, iar cum baiatul in cauza nu isi poate lua ochii de la ea, merge perfect.
    Si fetele sunt idiots, sometimes. Pentru ca ne e frica sa va spunem ca nu aveti nici o sansa, ne doare si pe noi si e o lectie pe care trebuie sa o invete fiecare, fata sau baiat, cum sa spuna "NU" intr-un mod frumos. Si chiar nu e usor mai ales daca persoana in cauza iti este prieten. Si nu cred ca e okay sa faci pe victima daca cineva nu te vede in modul acela. Asta este, se intampla tot timpul..I should know..Tu daca stii ca vrei ceva mai mult iar ea nu da semne, atunci faci frumos pasi pentru ca altfel te chinui singur. Fetele fac la fel de multe greseli ca baietii..Vrem sa fim admirate, si ne place atentia, si inca cum. Si partea trista e ca nu conteaza de unde vine, oricum ne face sa ne simtim dorite si frumoase si speciale, ceea ce ne face un pic mai vesele.
    Deci practic, nu e doar vina fetei. Motivul pentru care cainele sta si pazeste poarta este ca el nu vrea sa accepte realitatea. In momentul in care realizezi ca nu ai nici o sansa, deja ai facut primul pas spre elibertate. Nu asteptati sa va dezlege ea, e cea mai mare prostie. Trebuie sa preiei controlul asupra vietii tale si asupra a ceea ce simti. E cel mai corect..

    RăspundețiȘtergere