„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Diferente de gandire

 Astazi am participat la o sesiune de brainstorming intrunita cu ocazia competitiei nationale de Informatica si Arta Digitala FII Competition '13. Si cum orice sesiune de brainstorming de obicei vine cu chestii noi de pus pe tabla, eu pot sa zic ca am invatat destul de multe si ca am observat un "fenomen" destul de interesant intre doua tipuri cumva diferite de persoane. O diferenta poate subtila, dar foarte importanta. Inainte sa continui, tin sa mentionez ca sesiunea de brainstorming a fost organizata pentru partea de arta digitala a competitiei.

 Cele doua tipuri de persoane sunt cei ce fac design ca hobby sau care poate din cand in cand scot si un ban din asta si persoanele care lucreaza cu adevarat in domeniu. Care cunosc piata, cunosc ce se cauta, ce se vrea, ce nu se vrea, ce se face si cum se face. Si diferenta de opinii dar mai ales de gandire apare aici : cum impaci doua mindset-uri diferite ? Intr-o parte avem designer-ul care face asta ca hobby. Stie cum lucreaza el si stie ca nu conteaza neaparat tehnica pentru el cat rezultatul final. Ca pasii nu sunt atat de importanti cat timp produsul final este ceea ce cauta el sa faca. In celalalt colt avem designer-ul de meserie. Cel ce a lucrat in domeniu de mult timp si stie cat de cat cum merg lucrurile. Stie ce cauta angajatorii, are cateva trucuri in maneca si in final poate chiar cunoaste metode peste metode numai bune pentru eficientizarea procesului ca sa zic asa. Designer-ul care face asta ca hobby poate de cele mai multe ori merge dupa cum il duce "valul" in timp ce designer-ul de meserie cunoaste anumit pasi pe care-i parcurge cu minutiozitate pentru a ajunge de la o idee initiala la un produs final.

 La o prima privire, cele doua modele de gandire prezentate mai sus mi s-au parut cumva contrare. Totusi, sesiunea asta de brainstorming intre "veterani" si "newbies" mi-a demonstrat ca se pot completa cumva. Sigur, au fost chestii pe care eu le consideram cumva ciudate, triviale sau carora nu le intelegeam in totalitate scopul dar ideea de baza era ca toata lumea trebuia sa ajunga la un consens si dupa multe discutii care mai de care mai interesante eu zic ca s-a ajuns la niste idei superbe care vor fi desigur prezentate in cadrul probelor de Arta Digitala ale FII Competition '13.

 Si totusi, cu ce am iesit eu din cele cateva ore de stat la cafea si discutat idei, peste idei, peste idei ? Ca am multe de invatat daca vreau sa fac arta digitala si design de calitate, ca branding-ul e o chestie destul de complicata, ca mai multe minti puse laolalta pot scoate niste concepte destul de interesante si ca in final pareri diferite vor exista intotdeauna dar ca nu vor fi o problema atata timp cat se discuta avantajele si dezavantajele unei propuneri. Comunicarea e cheia. Si oamenii de treaba, dar comunicarea in mare parte.

 Voi ce parere aveti ? Se poate ca doua persoane ce fac un anumit lucru din motive total diferite sa se completeze in a crea un singur lucru "suprem" ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu