„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Creative Writing și de ce nu e în trend încă

Am vorbit acum câteva zile la laboratorul de engleză despre „Creative writing” si cursurile de genul ăsta, cursuri la care nu participă chiar așa de multe persoane. Astfel, incep cu o întrebare. Câtor persoane le place să scrie ? Câte persoane scriu doar de dragul de a scrie, câte persoane cunoașteți care să scrie pentru a transmite un mesaj sau doar pentru a se face auziți ? Răspunsul la întrebare zic eu că e destul de cunoscut. Nu foarte multe...

Și totusi, de ce ? Adevărul e că suntem învățați să nu iubim scrisul. Teme peste teme, eseuri peste eseuri, compuneri, studii de caz, profesori proști de limba și literatura română, toate acestea se adună peste noi ca un nor negru pe care scrie „muncă scrisă”. Din acest motiv oamenii când văd că e vorba despre scris renuntă direct la idee atunci când este mult mai mult decât atât. Nu e o temă, nu îți pune nimeni note și nu-ți taie nimeni capul dacă nu scrii ceva care să se compare cu un tipar actualizat acum o mie de ani. Nu. Ești pus în fața unei picturi, ești pus în fața unui șoarece sau de ce nu, în fața unui perete gol și ți se cere să scrii ce îti zice acea pictură, Jerry sau peretele gol. Apoi, ți se oferă feedback. Ți se spune la ce te pricepi sau la ce ai mai putea lucra. Ești ajutat să scrii mai bine, mai frumos, depinzând de cum scrii tu. Toate acestea sunt făcute sa vina in ajutorul tău, asta dacă și vrei să fii ajutat.

Până acum nu am participat la un curs de genul fiindcă nu știam dacă se fac și în drăguțul oraș în care stau. Aparent se fac și am să încerc să particip la unul cu prima ocazie. Voi ați lua parte la un curs de genul ? Scrie vre-unul din voi din plăcere ? Lăsați părerile voastre in secțiunea de comentarii sau pe pagina de facebook a blogului, https://www.facebook.com/BloguLuNox

4 comentarii:

  1. Unde anume se fac cursurile astea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La momentul de față nu am nici cea mai vagă idee. Aparent Facultatea de Litere ar avea ceva de genul, nu știu sigur totuși.

      Ștergere
    2. Să îmi zici dacă afli despre ceva de genul. Eu mă voi interesa la sor-mea :>

      Ștergere
  2. Nu cred ca "suntem învățați să nu iubim scrisul". Pur si simplu e ceva ce te atrage sau nu. Mie imi place sa gandesc, sa caut logica in toate...tie iti place sa scrii pe blog...nu inseamna ca eu nu pot scrie sau tu nu poti gandi logic(sau ca nu iti place sa gandesti logic).
    Pur si simplu ai inclinatii spre ceva si investesti mai mult in acel domeniu.
    Parerea mea e ca tot mai putini sunt interesati de literatura din cauza tehnologiei.
    La inceput au fost cartile, apoi au inceput sa apara cartile cu poze, apoi benzile desenate...apoi filmele...Pentru un copil e mai interesant sa vada desene animate decat sa citeasca o carticica. Aici parintii sunt de vina...dar in centru se afla tehnologia.
    Nu trebuie sa citesti o carte ca sa stii cine a fost Romeo sau Julieta pentru ca in 2 minute ai gasit pe internet tot ce vrei despre ei...
    Sper ca m-am facut inteles...

    RăspundețiȘtergere