„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Lipsa de motivatie ? Nu-i bai !

 La cererea unui cititor, va aduc un nou articol din seria “Nu-i bai !”. De aceasta data am sa incerc sa dau cateva sfaturi cu privire la ce ati putea face atunci cand nu sunteti motivati sa faceti o anumita chestie. Din nou, pot spune ca vorbesc din proprie experienta, avand in vedere ca sunt un lenes incurabil, fapt care poate fi observat si prin blogul meu. Nu e ca si cum nu ar exisa subiecte despre care sa scriu, dar uneori chiar nu am chef sa scriu despre absolut nimic. Si asta se poate extinde ca o idee generala. N-ai chef. Ei si-atunci ?

  1. Pofta vine mancand

 E o zicala, si in afara cazului cand ai nevoie de motivatie ca sa mananci, ma indoiesc ca luata literalemente te va ajuta cu ceva. Insa te poti apuca de chestia aia la care trebuie sa lucrezi dar pentru care n-ai chef nici cat sa ridici o spranceana si sa vezi despre ce-i vorba. Nu spune nimeni ca trebuie sa termini tot in doua ore, dar cine stie, poate-ti vine o idee odata ce te-ai apucat de-un lucru. Vorba aia : “Roma n-a fost ridicata intr-o zi.”

  2. Pauzele lungi si dese, cheia marilor succesuri


 In cazul in care ai tot facut chestii toata ziua/saptamana/luna si pur si simplu nu ai destula energie sa incepi altceva, cea mai buna chestie pe care o poti face e sa iei o pauza. Scoate capu’ pe geam, asculta cum canta pasarile sau pune-ti castile pe urechi in caz ca vecinu’ de la 2 are niste gusturi sa zicem diferite fata de ale tale in ceea ce priveste muzica. Respira aerul pseudo-curat al orasului in care te afli si admira frumusetea izolatiilor prost facute de pe blocul din fata ta. Nu-ti spune nimeni ca trebuie sa gasesti leacul pentru cancer, sa asamblezi un super-computer si sa faci noua baza de pe Marte, toate astea intr-o luna. Si chiar daca ai vrea, esti si tu om. Totusi, pauzele astea sa nu fie prea lungi.

  3. Perfectionismul nu ajuta intotdeauna

 De multe ori ma gaseam in postura in care desi as fi avut motivatia sa incep sa scriu sau sa fac ceva, nu as fi inceput deorece consideram ca nu as fi avut sanse sa fac ceva care sa atinga standardele pe care mi le impuneam. Standardele despre care vorbesc erau de obicei foarte inalte fiindca eu sunt un perfectionist incurabil cand vine vorba de anumite chestii. Si mi s-a mai spus ca asta nu-i de bine. Incurabil !

  4. Nu gandi, actioneaza

 Asta-i invatata de pe vremea cand ma dadeam pe BMX in mod frecvent. Eram in varful rampei si imi treceau fel de fel de scenarii prin cap, chiar daca fizic vorbind nu se puteau intampla multe lucruri. Dar daca printr-o coincidenta stranie copilul ala din parc stranuta, sperie un caine care o ia la fuga prin skatepark, impiedica un skater caruia ii fuge placa de sub picioare si o trimite pe rampa direct in moaca mea ? Pe scurt, mai bine incepi ceva si-o dai in bara, decat sa nu fi inceput. Iar asta vine la pachet cu sfatul cu numarul 1.

  5. Timpul o sa te ajunga din urma

 Chiar daca stai si spui ca n-ai chef si tot amani, adevarul este ca timpul merge intr-o singura directie pentru tine. Si fie ca iti convine sau nu, tema aia n-o sa se faca singura, programul ala n-o sa-si scrie cod de capul lui iar proiectul ala care trebuie predat saptamana viitoare tot trebuie predat saptamana viitoare, fie ca iei a cincea pauza acum sau dupa pauza dintre pauze. E confortabil sa fii lenes si sa procrastinezi, numai sa ai grija sa nu te muste de fund in cele din urma.

 In cele din urma tine mai mult de personalitate toata treaba asta cu motivatia. Poate ai o depresie de care nu scapi de ceva vreme si de-asta nici n-ai chef de nimic, poate esti bolnav si

 Si ca tot am adus vorba, voi cum treceti peste lipsa de motivatie ? Cum va “auto-motivati” ?

n-ai energie nici sa te ridici din pat sau poate pur si simplu nu vrei din motive cunoscute doar de tine. Ce-i sigur e ca mai sus am scris niste chestii care pentru mine functioneaza. Sper doar sa va ajute si pe voi.

3 comentarii:

  1. Thanks.Hope it will help:3 Cum ma motivez eu?Nu prea o fac,dar am cateodata excese de entuziasm care ma ajuta foarte mult la ce am de facut.In acele momente daca sunt intrerupta din treaba mea,pa pa motivatie.Cand vine vorba de scris,daca prind o sursa buna buna de inspiratie scriu,scriu,scriu.^^

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place articolul .
    Cand stii de ce, atitudinea aluneca mereu pe traiectorie.Clar ca sunt doar doua forte care fac oamenii sa actioneze. Dorinta de placere sau frica de durere.Asa ca, atunci cand atitudinea mea o ia razna, ma concentrez pe scop.Scopul vizualizat la modul perfect si indeplinit - cel mai bine cu ajutorul unor poze - va genera dinou dorinta si forta interioara ca sa fac primul pas. Asa cum ai zis mai sus, de acolo pofta vine mancand.

    RăspundețiȘtergere
  3. motivatia vine tot timpul din interior. habar n-am, e frumos sa cauti lucrurile alea minuscule care te fac fericit si care au un efect benefic asupra ta. multi nici nu-si dau seama cat de frumos poate mirosi un balsam de rufe:)) da, pentru mine asta e o bucurie. motivatia tine de lucruri care ma fac pe mine fericita si apoi pe altul, da, e egoism, dar toti facem la fel si nu putem schimba firea umana. pana la urma ce e motivatia? e un ''tu'' in miniatura care iti impinge calcaiele.

    RăspundețiȘtergere