„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

>multicolor : Coco avant Chanel


 A doua zi a festivalului de muzică și film >multicolor a fost dedicată Franței, un tărâm al croissantelor, baghetelor și mimilor. Dar și al filmului bun, așa cum mi-a fost demonstrat seara trecută cu ajutorul filmului Coco avant Chanel, o biografie transpusă pe marele ecran a faimoasei creatoare de modă Coco Chanel. Ce-i drept nu sunt cel mai mare fan al modei dar așa cum a spus reprezentanta Institutului Francez, măcar o mai cunoaște lumea din cauza parfumului Chanel No. 5. De data asta ploaia n-a mai vrut să vizioneze filmul împreună cu noi așa că proiecția a avut loc afară, esplanada Casei de Cultură „Mihai Ursachi” fiind plină vârf. Ca și notă personală, data viitoare nu mai stau în spatele cuiva înalt.

 Cât despre film, trebuie să spun că am fost plăcut impresionat. Nu sunt un mare fan al genului Dramă, majoritatea filmelor în limba franceză pe care le-am vizionat fiind cele ce-l aveau într-un rol principal pe Louis de Funès, comediile fiind mai pe gustul meu. Asta sau seria Taxi. Băiat, îmi plac mașinile, întelegeți voi. Coco avant Chanel este un film biografic despre viața creatoarei de modă Coco Chanel. Filmul prezintă ascensiunea ei de la croitoreasa care cânta în unele seri împreună cu sora sa la faimoasa creatoare de pălării, acesta fiind un dar al ei. O ascensiune plină de dramă intr-o Franță de după Primul Război Mondial, o Frantă unde standardul era silueta corsetată. O Frantă în care Gabrielle "Coco" Bonheur Chanel decide că un look mai sportiv, mai șic, mai relaxat, nu ar putea strica. Filmul o are în rol principal pe Audrey Tautou, cunoscută pentru rolurile sale în „Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain” sau „The DaVinci Code”.

 Personal am apreciat filmul, fiind diferit față de ce vizionez în mod normal, având totodată ocazia să învăt ceva despre istoria Franței și a unei persoane importante ale acelei națiuni. Pe lângă asta, am aflat că aparent Franța este o țară în care te poti căsători cu o persoană moartă. 

 Așa s-a terminat și seara mea de ieri, ceea ce mă aduce la întrebarea de astăzi. Voi cu ce persoană moartă v-ați căsători. Dacă vă vine greu să acceptați conceptul, imaginați-vă că persoana în cauză trăiește. Lăsați părerile voastre in secțiunea de comentarii sau pe pagina de facebook a blogului, https://www.facebook.com/BloguLuNox . Vă mulțumesc și vă aștept și în seara asta, la filmul „Exit through the gift shop”.

 Mai multe informatii despre >multicolor găsiți la pagina : http://festivalulmulticolor.ro/
 Ieri am văzut : „Das Leben der Anderen”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu