„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

>multicolor : Das Leben der Anderen

 „Das Leben der Anderen”, sau „Viețile altora” este filmul pe care l-am văzut astăzi în cadrul festivalului de muzică și film >multicolor. Nouă zile de film și muzică din nouă culturi ale lumii, toate puse laolaltă și prezentate aici la Iași între 17 și 25 Mai. Un festival care mi-a atras atenția și în cadrul căruia pot să vizionez filme din toată lumea în aer liber. Problema a fost că astăzi a picurat puțintel așa că ne-am luat chestiuțele și ne-am mutat în sala de proiecție a Casei de Cultură „Mihai Ursachi”. Dar n-a fost o problemă prea mare.

 Astăzi am vizionat filmul „Das Leben der Anderen”, sau „Viețile altora”, un film a cărui acțiune se petrece în Berlinul de Est, undeva pe la 1984. Georg Dreyman, un dramaturg faimos și partenera sa, Christa-Maria Sieland, o actriță, foste staruri intelectuale ale Germaniei de Est, sunt puși sub supraveghere de Ministrul Culturii după ce acesta dezvoltă o oarecare atracție față de frumoasa Christa. Astfel, un agent STASI pe nume Wiesler primește sarcina de a supraveghea casa lui Dreyman cu scopul de a descoperi probe împotriva dramaturgului. De aici lucrurile încep să se complice, atunci când Weisler începe să fie fascinat de viața celor doi.

 Sincer nu am avut mari așteptări în legătură cu acest film având în vedere faptul că era primul film în limba germană pe care l-am văzut vreodată. Totuși am rămas plăcut surpins, bariera de limbă nefiind neapărat o problemă grație subtitrărilor. Acțiunea a fost în regulă, ocazionalele glume și momente amuzante au făcut toată sala să râdă iar cât despre audiență, toate cele bune Ba chiar s-au materializat și niște aplauze la sfărșitul filmului, în semn de apreciere pentru film dar și pentru organizatori. La sfârșit a avut loc o tombolă cu premii ca CD-uri cu muzica țării prezentate în acea seară și vouchere.

 În final a fost o experiență foarte frumoasă și am să vă țin la curent cu festivalul de-alungul săptămânii ce urmează. Pentru mai multe informații puteți accesa site-ul oficial : http://festivalulmulticolor.ro/ .

 Voi ce părere aveți despre >multicolor ? Ați participa la un astfel de festival ? Lăsați părerile voastre in secțiunea de comentarii sau pe pagina de facebook a blogului, https://www.facebook.com/BloguLuNox

Un comentariu: