„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

>multicolor : La Sagrada Familia


 Nu mai încep cu textul clasic, a fost ploaie, n-a fost ploaie, vreme, muzică, etc. Nu. A plouat, toată lumea s-a refugiat în Casa de Cultură, toate bune si frumoase. Am intrat în timp ce era prezentat un filmuleț cu un dans care presupun că provenea din Chile, m-am așezat în scaun și am așteptat cu nerăbdare filmul ce urma. Nu știam nimic despre el, fiindcă nu voiam să îmi stric experiența. Și ce experiență am avut... Totul a început atunci când cea care ne-a prezentat filmul a menționat că persoanele sub 16 ani ar cam avea nevoie de acord parental pentru a viziona filmul pe motiv că este, citez : „un film destul de fierbinte”. Ce mi-a trecut prin cap atunci ? Well, Chile, dansuri frumoase, femei frumoase, clar se mai strecoară ceva „fierbințeli” pe-acolo. Nimic nu mă putea pregăti pentru ce avea să urmeze.

 „La Sagrada Familia” este un film originar din Chile care încearcă, din ce am înteles eu, să...  Un film care... Sincer să fiu, nu am înțeles ce a vrut să spună acest film, așa că am să vă descriu cum l-am văzut eu. Începe filmul, toate bune și frumoase, doi părinți își așteaptă fiul care avea să vină cu prietena sa acasă. Urmează ocazionalele glume de părinți în legătură cu fiul lor și prietena sa, care clar aveau să se joace de-a mama și tata cât timp erau singuri în dormitor, fiul se întâlnește cu o prietenă mai veche de-a sa și cu un alt amic care și-a adus și prietenul, student la Drepturi Civile, cu el. Și da, erau gay. Am zis ok, nici o problemă, nimic nou, filmul continuă. Din acel moment înainte lucrurile au luat o întorsătură dubioasă. Intră în scenă prietena lui Marco, personajul principal, prietenă mai bătrână decât el și cu o poșetă plină de droguri. Vorbim aici despre iarbă, Ecstasy, capsule cu echivalentul a 5 pastile Valium fiecare și cine știe ce alte minuni pe-acolo. Chestii de dealeri. După scenele „fumate” în care erau prezentați protagoniștii noștri ca fiind „drogați”, scenele fiind exagerate cu un tupeu greu de imaginat (sau cine știe, poate s-au spart prea tare ca să mai aibă sens și n-am mai înțeles eu cum merge treaba) ajungem la scena la care câteva persoane au decis că e prea mult pentru ei. Și anume scena de dragoste a cuplului gay. Scenă de dragoste e mult spus, fiind mai mult o descriere foarte vizuală și auditivă a unei lupte greco-romane între doi tauri, urmând ca după toată tărășenia, studentul la Drepturi Civile să reflecteze asupra acțiunilor sale cu o față care descria perfect proasta alegere pe care a facut-o. Ce-i drept, scena asta a făcut să râdă o parte din cei care au rămas, inclusiv pe mine, gândul care-mi trecuse prin cap fiind : „Da fraiere, ai luat-o-n cur. La propriu !”. După asta vorbim de scene de dramă demne de dive Hollywoodiene sau ale telenovelelor siropoase, jucate desigur de un cuplu gay, crize epileptice ale studentului la drept și ultimul dar nu cel din urmă clișeu, fata care și-o trăgea cu tatăl iubitului său. Da.

 Nu am să vă stric finalul, fiindcă vreau să-l vedeți și voi, ca exemplu de „așa nu” al cinematografiei. Cel puțin din punctul meu de vedere. Cred că am înteles în linii mari ideea care se voia a fi reprezentată în film, dar a fost foarte prost implementată, clișeele fiind duse la extrem. Chiar și stilul „Blair Witch” de filmare nu a ajutat câtuși de puțin filmul, fiind încă o idee bună implementată prost. Sunt conștient că poate n-am prins eu cum trebuie ideile, dar din punctul meu de vedere a fost un film complet aleatoriu. Ideile au fost puse într-un bol, culese una câte una și-a ieșit nimic...

 Voi ce ziceți. Ați văzut filmul ? Dacă da, ce ați crezut despre el. Dacă nu, ce film care v-a făcut să regândiți întreaga existență a oamenilor pe Pământ știți ? Lăsați părerile voastre in secțiunea de comentarii sau pe pagina de facebook a blogului,https://www.facebook.com/BloguLuNox . Vă mulțumesc și vă aștept mâine seară, la filmul „Nessuno mi puo giudicare”. E comedie !

 Mai multe informatii despre >multicolor găsiți la pagina : http://festivalulmulticolor.ro/
 Ieri am văzut : „Exit through the gift shop”

 P.S.: Pentru persoana care a considerat că filmul ăsta e „cam la fel” cu „Exit through the gift shop” am doar două cuvinte. NU E !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu