„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Unguri, Ask.fm și CAPSLOCK

  În această amiază, în timp ce-mi beam ceaiul de dimineață, am dat peste un articol destul de interesant pe ghimpele.ro unde se prezenta povestea unui profesor de istorie sârb care își spunea părerea asupra tensiunilor ce există între români și maghiari pe fundalul cererii de autonomie teritorială, modificarea Constituției și ce alte probleme mai sunt între români și maghiari. Eu personal n-am probleme cu maghiarii, acesta nefiind motivul pentru care am adus articolul în discuție. Totuși e un articol interesant de citit, bine argumentat și la obiect, așa că dacă vreți să aruncați un ochi peste el, îl găsiți aici:

http://www.ghimpele.ro/2013/04/in-lipsa-unei-reactii-ferme-romanesti-un-istoric-sarb-ii-pune-la-punct-pe-extremistii-maghiari/

  Am menționat articolul din cauza a ceea ce am văzut în comentarii. Mai exact, oricine voia să-și spună părerea folosind cel puțin odată una din expresiile: trădător de neam și țară, rușine, imbecili, mafie țigănească sau mai știu eu ce alte chestii, se simțea obligat să folosească CAPSLOCK. Problema asta e văzută peste tot pe internet, ceea ce îmi aduce aminte de o zicală auzită undeva la un moment dat care suna cam așa: „Odată ce-ai ridicat vocea, ai pierdut cearta.”. Astfel, folosirea capslock-ului nu te ajută cu nimic pentru a-ți spune părerea și-așa prost argumentată, prost elaborată și foarte prost scrisă. Știm cu toții că majoritatea celor care folosesc capslock vor de fapt să pară că țipă, deci se poate face o analogie între zicala de mai sus și situație. Mi-a plăcut mult cum multe din opiniile scrise frumos erau și bine argumentate și aveau și sens, ceea ce mai rar vezi pe net. Morala: Nu folosi capslock, GÂNDEȘTE!



  În altă ordine de idei, toată lumea are cont pe ask.fm. Ask.fm e un website unde-ți faci cont și apoi rogi lumea să vină să-ți pună întrebări. Întrebarea mea e, de ce era nevoie de o platformă pentru așa ceva? De ce nu se putea pur și simplu pune o întrebare față-n față. Sau pe mess? Sau pe facebook? De ce ai nevoie de o platformă dedicată pentru a lăsa oamenii să-ți pună întrebări sau pentru a pune întrebări oamenilor?

  Răspunsul: De plictiseală. / Toată lumea o face.

  Cam asta e tot ceea ce m-a interesat pe mine în dimineața asta, așa că vă las cu o întrebare: Folosiți ask.fm? Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce? Lăsați răspunsurile voastre in secțiunea de comentarii sau pe pagina de facebook a blogului, https://www.facebook.com/BloguLuNox.

3 comentarii:

  1. Mai, uite, hai sa-ti fac eu primul comment. Chestia cu Ask.fm nu e numai ca iti pun intrebari, dar ceea ce mi-ar placea si ma gandeam sincer sa fac si eu cont, e ca lumea poate sa iti puna intrebarile in principal sub anonimat si asta rupe cumva bariera lor. Poate vor sa afle chestii (atata timp cat intrebarile sunt decente, cu bun simt) pe care fata in fata sau pe facebook unde stii cine sunt, poti vedea cine te intreaba, nu ar avea destul curaj sa o faca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-i drept, e și anonimatul un avantaj dacă stau și mă gândesc. Dar din nou, zic eu că e mult mai în regulă să-i pui tu întrebarea cu numele tău, dar asta e doar părerea mea. Prefer să știu cine mă întreabă ceva, indiferet de întrebare.

      Ștergere
    2. Pai preferi sa iti vinzi persoana oricarui anonim ? Insa atunci cand persoana e fata in fata stai pe ganduri banuiesc ... This ain't right.

      Ștergere