„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Dă sesiunea peste tine? Nu-i bai!

 Ei și s-a întâmplat să termin și a treia sesiune la care am avut norocul să particip. Și da, fac asta să sune ca un concurs, fiindcă până la urmă, asta și e. Ei și cum am trecut de ea, cu chiu, cu vai, am decis să fac și o postare în care să dau câteva sfaturi despre cum se trece cel mai ușor prin sesiune. Sau, cum cred eu că ar merge sesiunea ceva mai ușor.

1. DORMI!

 Știu, pare clișeic, sau poate te gândești că „Cum adică să dorm când am atâtea examene și atâtea prostii de învățat?!”. Uite, să știi că un somn bun ajută foarte mult, mai ales în acea noapte dinaintea examenelor. Niciodată să nu mergi la un examen fără să fi dormit puțin înainte. Poate crezi că poți îngrășa porcul în ajun, dar înainte de tăiere, nu mai faci nimic. Ba chiar înrăutățești tot. Ceea ce mă aduce la al doilea element de pe listă.

2. Învață din timp!

 Din nou, toată lumea spune chestia asta, și pe bună dreptate. Doar că niciodată nu pare a fi destul timp. Ba ieși cu lumea, ba stai pe Facebook și pierzi vremea, ba nu știi cum faci că nu se mai termină quest-ul ăla la care tot stai de câteva ore, ideea e că dacă înveți și în timpul anului la unele obiecte, sunt șanse să reușești să obții note cel puțin acceptabile la examenele pe care le ai.

3. Nu-ți lăsa restanțe.

 Deși poate părea tentant să îți lași un examen, două pentru sesiunea de restanțe pentru a te concentra mai mult pe celelalte, în realitate chestia asta merge destul de rar. Adevărul e că unii profesori dau examene mai grele în restanță, materia poate fi mai grea, sau pur și simplu se poate întâmpla să nu fii pregătit cum trebuie, relativ la ce se poate da în examen. Poate tu crezi că te-ntreabă de mere și proful decide că descrierea unei mese e mai potrivită pentru subiect. Desigur, poate ai noroc. Dar chiar îți permiți să mergi pe noroc?

4. Cafeaua ți-e prieten!

 Deja știi cât de mult îți place să stai cu prietenul tău cel mai bun, cafeaua. Te ajută, te ridică atunci când nu ai deloc entuziasm, te energizează atunci când nimic nu mere cum trebuie și te îmbrățișează cu căldură atunci când totul în jurul tău e rece și gri. Prinzi totul mai repede, și poți să faci nopțile alea albe în care înveți pe rupte, chiar dacă ți-am zis să nu.

5. Cafeaua ți-e dușman!

 Cafeaua te energizează, te încălzește și te ajută cu concentrarea. Dar prea multă cafea va avea efecte de care chiar nu ai timp în sesiune. Cu prea multă cafea vei ajunge să-ți urăști viața timp de câteva zile. Plus că lipsa de somn n-o să ajute. Crede-mă pe cuvânt. Am încercat! Știu ce zic!

 Și desigur, alte sfaturi de genul mai sunt: Fii organizat, nu sta pe facebook, mănâncă cum trebuie, fii atent la ceea ce faci, nu te juca, ia o pauză din când în când și lista cred că poate continua. Voi ce ați adăuga la această listă? Cum treceți voi de sesiune? Vă invit să vă lăsați ideile, sfaturile sau orice alte comentarii ați mai avea în secțiunea de comentarii sau pe pagina de Facebook, https://www.facebook.com/BloguLuNox. Vă mulțumesc și baftă la facultate!

2 comentarii:

  1. Si sa nu uitam de faptul ca nu trebuie sa ne lasam demoralizati cand rezultatele nu sunt asa cum ne-am dori noi..pentru ca pana la urma urmei nici o materie din lumea asta nu te defineste, nici profesorul care corecteaza si nici parerea altora despre ce ar trebui tu sa faci cu viata ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt perfect de acord cu tot ce ai zis! M-am vazut in fiecare punct :))

    RăspundețiȘtergere