„Toate greșelile gramaticale și/sau de tipar prezente pe acest blog cred că sunt intenționate. Vă rog, nu le stricați visul. Mulțumesc.”

Cele 5 stagii ale unei nopți albe

  Intri la facultate. Îți spui că de acum vei avea un program calumea. Că nu vei  mai sta nopțile treaz aiurea, că vei merge la toate cursurile și că vei învăța atunci când trebuie. Îți promiți toate astea și cumva tot ajungi în punctul în care trebuie să treci printr-o noapte albă. Pur și simplu e inevitabil. Tu o știi, eu o știu, toată lumea o știe și cine spune că n-a făcut vreodată așa ceva pentru facultate, ori n-a trecut încă prin prima sesiune, ori minte de-i îngheață cafeaua-n termosul pe care l-a golit de două ori până la 4AM. Dar deviez. Cum și eu am trecut prin chestiile astea, am zis să fac o mică descriere a stadiilor prin care treci atunci când faci o noapte de-asta. Așa că fără alte completări, să fie cafea!



1. Powernap

  Pentru cei neinițiați, powernap-ul e somnicul ăla pe care-l tragi înainte de noaptea albă plănuită cu ceva vreme în urmă. De ce? Ca să mai tai puțin din nevoia de cantități mari de cafea, băuturi energizante sau ce altceva te mai ajută să stai treaz. Ciocolata și cola sunt alternativele preferate de unele persoane care nu se înțeleg așa de bine cu cafeaua. Dar, ciocolata îngrașă! Cafeaua nu!

2. Bargaining

 Desigur, un powernap făcut atunci când tu trebuia să dormi e o idee destul de proastă. Te trezești cu greu și începi să te gândești la ce opțiuni există care să-ți permită să nu trebuiască să faci noaptea asta albă. „Poate pot să prezint tema asta la alt laborator.”. „Și-așa nu-mi pune așa de multe puncte pe ea, recuperez eu.”. „Poate o iau mâine dimineață de la cineva.”. Din păcate, toate scenariile astea sunt niște scenarii ce nu ar fi avut succes, indiferent de ce alegeri ai fi făcut. Ai ajuns în situația asta tocmai din cauza faptului că n-ai muncit când a trebuit și ai lăsat totul pe noaptea asta. Trage aer în piept, acceptă-ți situația și mergi mai departe. Nu ai de ales.

3. Cantități imense de cafea.

  Știm cu toții că o noapte albă nu e o noapte albă ca la carte fără cantitățile mari de cafea sau băuturi energizante. Corpul uman nu este destul de „șmecher” să stea fără somn o noapte întreagă așa că noi trebuie să îl ajutăm pentru ca el să ne ajute pe noi. Așa că, pregătim un ibric plin de cafea și ne turnăm o cană din elixirul zeilor pentru a rezista câteva ore bune fără somn. În cel mai bun caz, rămâi fără energie pe la ora 5, dar atunci vei fi oricum prea obosit ca să-ți dai seama.

4. Energie din plin. De unde?!

  Ăsta e momentul ăla care are loc între orele 6 și 8 AM. E momentul ăla când tu de fapt te trezeai dintr-un somn bine meritat, somn care din păcate nu a avut loc în noaptea ce tocmai e pe terminate. Corpul tău crede că tocmai s-a trezit așa că dintr-odată ai mai multă energie decât ai avut toată noaptea, iar asta nu putea să vină într-un moment m
ai bun. Cafea nu mai ai, ai terminat tot RedBull-ul din campus iar dacă mai vezi o tabletă de ciocolată ai să mori. Ai rămas fără speranțe, dar pentru o oră, două, corpul tău decide să te-ajute puțin cu situația în care l-ai băgat. Nu-i place, dar se conformează cu ideea.

5. Prăbușirea

  Toate lucrurile bune trebuie să aibă un sfârșit, au spus unii în trecut. Ei, și noaptea albă trebuie să se încheie cândva. Nu mai ai 15 ani, ca să stai două zile întregi fără somn și să fii fresh constant. Vremurile alea au trecut, iar chestia asta o să te lovească mai rău decât un autobuz plin cu elefanți. Ultima fărâmă de energie pe care o mai avea corpul tău ai primit-o în primele ore ale dimineții. Acum, nici cafeaua livrată intravenos nu mai poate să te ajute. Acum corpul tău începe să renunțe. Ai abuzat de el, iar el îți răspunde. Începi să amețești, să halucinezi. Începi să ai idei pe care nu le-a mai avut nimeni vreodată. Cine s-a mai gândit până acum la buburuze android care vor stăpâni lumea? Nimeni.  Decizi să pui puțin capul pe prima suprafață plată pe care o consideri tu confortabilă. Doar două minute, doar puțin, să nu regreți așa de mult deciziile din ultimele 16 ore. Doar puțin, doar... doar.....

  Adormi, dormi toată ziua, noaptea următoare nu mai poți dormi cum trebuie și programul ăsta va ține cel puțin trei zile, până când corpul tău își revine din chin. Lucrați ziua, oameni buni! Noaptea se doarme. Sau se petrece. Dar asta e altă treabă...

    2 comentarii:

    1. Macar ai iesit cu un articol frumos din toata experienta asta :))

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Oh well, sa zicem ca aproape a meritat. Sa zicem...

        Ștergere